Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/23927
Title: | Проектирование учебно-методического комплекса в обучении математике студентов технических специальностей на методологическом уровне |
Authors: | Мателенок, А. П. Вакульчик, В. С. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 39-48. |
Abstract: | Представлены разработка и проектирование на методологическом уровне учебно-методического комплекса (УМК) нового поколения в обучении математике студентов технических специальностей. Выявлена и установлена направленность всех компонентов УМК на единый результат, соответствующий общим стратегическим целям. Определена система критериев эффективности процесса обучения математике студентов технических специальностей. Выделены основные методологические требования оптимизации методической системы УМК. Раскрыты сущность и назначение выбранных для учета при проектировании УМК совокупности дидактических принципов и подходов, их значимость для повышения эффективности процесса обучения математике студентов технических специальностей, формирования компетентного специалиста.= This article presents the development and design at the methodological level of a methodological system for teaching mathematics in the framework of the educational-methodical complex of a new generation. The orientation of all components of the CMD for a single result corresponding to common strategic goals was identified and established. The system of criteria for the effectiveness of the process of teaching mathematics to students of technical specialties has been determined. The main methodological requirements for optimizing the methodological system of the CMD are highlighted. The essence and purpose of the selected for consideration when designing a teaching complex for teaching a set of didactic principles and approaches, their significance for enhancing the effectiveness of the process of teaching mathematics to students of technical specialties, the formation of a competent specialist are disclosed. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Учебно-методический комплекс Системно-деятельностный подход Компетентностный подход Educational and methodical complex Optimization of the organization of independent activity of students Competence-based normative-methodical model of training a university graduate |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/23927 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2019, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.