Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/13210
Title: | Системная профориентационная деятельность как средство инновационного развития общества |
Authors: | Игнатович, Е. С. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 7. - С. 14-17. |
Abstract: | Актуализируется необходимость развития системной психолого-педагогической поддержки социально-профессионального самоопределения молодых людей. Рассматриваются направления современных преобразований профессиональной ориентации как комплекса практических мер по согласованию личностных и социально-профессиональных потребностей в процессе профессионального выбора. Автор дополняет педагогическое знание о профориентационной деятельности, развивая идеологию проектирования системы профориентации, нацеленной на расширение сферы интеллектуальной собственности. Выявлен интегральный признак (целевой) классификации направлений профориентационной деятельности. = The need to develop systematic psychological and pedagogical support for socio-professional selfdetermination of young people has been actualized. The ways of contemporary changes of vocational guidance as a complex of practical measures to harmonize personal and socio-professional requirements in the process of professional choice have been regarded. The author enriches pedagogical knowledge of career-oriented activities developing the ideology of projecting career guidance system, aimed at expanding the field of intellectual property. The integral feature (target) of classification directions of career-oriented activities has been revealed. |
Keywords: | Педагогика профориентационная деятельность самоопределение выбор профессии |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/13210 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2015, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.