Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/13214
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Федяченко, Г. В. | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-01T12:36:58Z | - |
dc.date.available | 2015-09-01T12:36:58Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 7. - С. 30-33. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/13214 | - |
dc.description | Psychology and Pedagogical Bsses of Professional Orientation of Teaching the Higher Mathematics at Technical University. H. Fedziachenka (Mogilev State University. Aakuleshov) | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматриваются теоретические аспекты профессиональной направленности преподавания высшей математики в техническом вузе. Проанализирована проблема профессиональной направленно- сти отдельных учебных дисциплин, а также рассмотрены дидактические вопросы, касающиеся изучения отдельных тем курса высшей математики. Выявлена связь структуры профессиональной направленности с компонентным строением процесса обучения. Приведены результаты анкетирования студентов и преподавателей кафедры высшей математики Белорусско-Российского университета, отражающие реально существующую ситуацию включения задач профессионального характера в учебный процесс.= Article is devoted to theoretical aspects of a professional orientation of teaching the higher mathematics in technical high shcool. The problem of a professional orientation of separate subjects is analysed, and the didactic questions concerning studying of some topics of a course of higher mathematics are also considered. The link is revealed between structure of professional orientation and of training process. There are the results of questioning of the students and teachers of higher mathematics department of the Belarusian-Russian University whichreflect a real-life situation of inclusion professional character problems in educational process. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2015. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика высшей школы | ru_RU |
dc.subject | Курс высшей математики | ru_RU |
dc.subject | процесс обучения | ru_RU |
dc.subject | профессиональная направленность (теория) | ru_RU |
dc.title | Психолого-педагогические основы профессиональной направленности преподавания высшей математики в техническом университете | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 378.016:51 | - |
Appears in Collections: | 2015, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.