Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/15317
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВаранецкая-Лосик, Е. И.-
dc.date.accessioned2015-12-29T13:22:35Z-
dc.date.available2015-12-29T13:22:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 15. - С. 25-31.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/15317-
dc.descriptionTheoretical Aspects of the Problem of Formation of Communicative-Cognitive Abilities in Children of Preschool Age. Y. Varanetskaya-Losikru_RU
dc.description.abstractАнализируются термины «умения» и «коммуникативно-познавательные умения». Обосновывается возможность применения интегрированного термина «коммуникативно-познавательные умения» относительно детей дошкольного возраста. = Analyzes the terms «skills», «communicative-cognitive skills». Substantiates the possibility of the integrated use of the term «communicative-cognitive skills» for children of preschool age. The significance of the formation of communicative-cognitive abilities in children of preschool age, as they contribute to the establishment of relations between the child and the adult, child and peers, the knowledge of objects of the surrounding reality. We consider the types of skills in the structure of communicative-cognitive activity, which includes the requirement of motivational, informational, regulatory and behavioral components, criteria and indicators.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2015. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectДошкольная педагогикаru_RU
dc.subjectпедагогическая терминологияru_RU
dc.subjectкоммуникативно-познавательные уменияru_RU
dc.titleТеоретические аспекты проблемы формирования коммуникативно-познавательных умений у детей старшего дошкольного возрастаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc373.2-
Appears in Collections:2015, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25-31.pdf208.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.