Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/1740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДубровский, Н. А.-
dc.contributor.authorЛещенко, П. И.-
dc.date.accessioned2014-04-03T12:25:42Z-
dc.date.available2014-04-03T12:25:42Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки : научно-теоретический журнал. - Новополоцк : ПГУ, 2011. - № 14. - С. 56-62.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/1740-
dc.descriptionThe Features of Marketing Researches Stages By Optimization of Building Elements Parameters / Дубровский Николай Александрович, Доктор Экономических Наук, Профессор; Лещенко П.И. (Полоцкий Государственный Университет). Dubrovskij Nikolaj Aleksandrovich, Doktor Jekonomicheskih Nauk, Professor; Leshhenko P.I. (Polockij Gosudarstvennyj Universitet).ru_RU
dc.description.abstractПредставлены результаты проведенного анализа развития строительного комплекса Республики Беларусь в последние годы. Выявлены приоритетные направления развития жилищного строительства в республике на основе анализа жилищного фонда в разрезе источников финансирования строительства жилья и местности его возведения, в результате чего определилась тенденция увеличения темпов роста индивидуального строительства в стране. Но наряду с этим выявилась и проблема увеличения количества нуждающихся в улучшении жилищных условий. Для решения проблемы был предложен подход к проведению маркетинговых исследований с целью определения оптимальных параметров строительных элементов, из которых можно было бы строить конкурентоспособные индивидуальные дома. Также представлен разработанный классификатор параметров строительных элементов. = The article presented the results of the analysis of the building complex of the Republic of Belarus in recent years. The priority areas for housing development in the country were identified based on the analysis of housing in the context of the sources of housing building funding and its construction area, in the result of that the trend of increasing growth rate of private building in the country was defined. But along with that the problem of increasing of the number of families who needed of better housing conditions was revealed. To solve this problem approach to conducting marketing research was proposed to determine the optimum parameters of building elements from which to build a competitive single-family houses. The article also presented the classifier of parameters designed building elements.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2011. - № 14-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectэкономикаru_RU
dc.subjectмаркетинговые исследованияru_RU
dc.subjectоптимизация параметровru_RU
dc.titleОсобенности этапов маркетинговых исследований при оптимизации параметров строительных элементовru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2011, № 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56-62.pdf394.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.