Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/19092
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Конышева, А. В. | - |
dc.date.accessioned | 2017-01-23T10:43:55Z | - |
dc.date.available | 2017-01-23T10:43:55Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 15. - С. 53-56. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/19092 | - |
dc.description | To the Question of Teaching Foreign Language to Students of Non-Linguistic Specialities A. Konysheva | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматривается проблема обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей, которую следует рассматривать не столько как предметную ценность (набор сведений в системе конкретного языка), сколько как служебную. Отмечается, что подход к дисциплине «Иностранный язык» следует понимать как средство, служащее осуществлению профессиональной, общественной или личностной деятельности студентов. Кроме учебных программ по изучению иностранного языка в конкретном вузе и на конкретной кафедре предлагается составлять альтернативные программы расширенного и углубленного курсов иностранного языка, учитывающие личностные и профессиональные ориентиры будущих специалистов в сфере межкультурной коммуникации и делового общения.=This article deals with the problem of teaching a foreign language to students of non-language specialities, which should be seen not so much as a substantive value (as a set of information in the system language), but as a service. It is noted that the approach to the discipline of “Foreign language” should be understood as a tool that serves the implementation of professional, social and personal activities of students. It is proposed to work out not only training programs for learning a foreign language in a particular University and on a specific chair, but also to have alternative programs expanded and in-depth course of foreign language, taking into account personal and professional guidance of future specialists in the field of intercultural communication and business communication. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2016. - № 15 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ | ru_RU |
dc.subject | профессиональная деятельность | ru_RU |
dc.subject | альтернативные программы | ru_RU |
dc.subject | культурологическая ориентация | ru_RU |
dc.subject | professional activity | ru_RU |
dc.subject | alternative programs | ru_RU |
dc.subject | business communication | ru_RU |
dc.subject | cultural orientation | ru_RU |
dc.title | К вопросу обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 378.147 | - |
Appears in Collections: | 2016, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.