Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/19092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКонышева, А. В.-
dc.date.accessioned2017-01-23T10:43:55Z-
dc.date.available2017-01-23T10:43:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 15. - С. 53-56.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/19092-
dc.descriptionTo the Question of Teaching Foreign Language to Students of Non-Linguistic Specialities A. Konyshevaru_RU
dc.description.abstractРассматривается проблема обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей, которую следует рассматривать не столько как предметную ценность (набор сведений в системе конкретного языка), сколько как служебную. Отмечается, что подход к дисциплине «Иностранный язык» следует понимать как средство, служащее осуществлению профессиональной, общественной или личностной деятельности студентов. Кроме учебных программ по изучению иностранного языка в конкретном вузе и на конкретной кафедре предлагается составлять альтернативные программы расширенного и углубленного курсов иностранного языка, учитывающие личностные и профессиональные ориентиры будущих специалистов в сфере межкультурной коммуникации и делового общения.=This article deals with the problem of teaching a foreign language to students of non-language specialities, which should be seen not so much as a substantive value (as a set of information in the system language), but as a service. It is noted that the approach to the discipline of “Foreign language” should be understood as a tool that serves the implementation of professional, social and personal activities of students. It is proposed to work out not only training programs for learning a foreign language in a particular University and on a specific chair, but also to have alternative programs expanded and in-depth course of foreign language, taking into account personal and professional guidance of future specialists in the field of intercultural communication and business communication.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2016. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИru_RU
dc.subjectпрофессиональная деятельностьru_RU
dc.subjectальтернативные программыru_RU
dc.subjectкультурологическая ориентацияru_RU
dc.subjectprofessional activityru_RU
dc.subjectalternative programsru_RU
dc.subjectbusiness communicationru_RU
dc.subjectcultural orientationru_RU
dc.titleК вопросу обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностейru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc378.147-
Appears in Collections:2016, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
53-56.pdf160.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.