Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/21252
Title: Система антикризисного управления организацией: сущность, структура и подходы к ее моделированию
Authors: Тетерева, И. В.
Белорусова, Н. Л.
Issue Date: 2017
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2017. - № 13. – С. 2-11.
Abstract: В литературе существует множество подходов к пониманию организации системы антикризисного управления и моделированию. Представлены результаты анализа подходов А.М. Букреева, О.С. Виханского и Е.П. Жарковской к пониманию сущности и структуры системы антикризисного управления. Проблемы моделирования системы антикризисного управления рассмотрены в трудах А.В. Короткова, А.Н. Пыткина и Е.В. Поносовой, Дж. Бернета, А. Гонзалеса-Герреро, Т. Кумбса, С. Финка, Я. Митрофа. Предлагается систематизация данных подходов в единую трехстадийную модель.=The relevance of the presented research lies, first, in the that in the literature there are a majority of approaches to crisis management system, as well as to its modeling. The article presents the analysis of approaches of A.M. Bukreev, O. Vihansky and E.P. Zharkovskaya to understand the essence and structure of the crisis management system. The problems of modeling the crisis management system are considered in the works of Korotkov A., A. Pytkin and E. Ponosova, J. Burnet, A. Gonzales-Guerrero, T. Coombs, S. Finck, J. Mitrof. There given a systematization of these approaches in a single three-stage model.
Keywords: Антикризисное управление
Моделирование
Кризис
Организация
Система
crisis management
modeling
crisis
organization
system
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/21252
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2017, № 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-11.pdf2.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.