Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/22672
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПилимон, О. В.-
dc.date.accessioned2018-09-27T06:22:31Z-
dc.date.available2018-09-27T06:22:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 7. - С. 54-57.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/22672-
dc.descriptionStudy of Level of Formed of Cognitive Interest For Children of Senior Preschool Age O. Pilimonru_RU
dc.description.abstractРассмотрен мотивационный показатель познавательного интереса у детей старшего дошкольного возраста. В результате констатирующего эксперимента был выявлен уровень сформированности познавательного интереса испытуемых. Большинство из них показали недостаточно высокую мотивацию к познанию, ориентировались в ответах на руководство взрослых. Изучение проявления познавательного интереса показало необходимость создания специальной среды для его развития у детей старшего дошкольного возраста.= The motivational index of cognitive interest in children of the senior preschool age is considered. An experimental study was carried out. As a result of the ascertaining experiment the level of formation of cognitive interest of subjects was revealed. Most of them showed insufficiently high motivation to cognition for knowledge, they were guided in the answers to the management of adults. The study of the manifestation of cognitive interest has shown the necessity of creating a special environment for its development in children of older preschool age.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2018. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectИнтеллектуальное развитиеru_RU
dc.subjectМотивацияru_RU
dc.subjectМотивационный показательru_RU
dc.subjectПознавательный мотивru_RU
dc.subjectПознавательный интересru_RU
dc.subjectДети старшего дошкольного возрастаru_RU
dc.subjectЭлементарные математические представленияru_RU
dc.subjectIntellectual developmentru_RU
dc.subjectMotivationru_RU
dc.subjectMotivational indicatorru_RU
dc.subjectCognitive motiveru_RU
dc.subjectCognitive interestru_RU
dc.subjectChildren of preschool ageru_RU
dc.subjectElementary mathematical representationsru_RU
dc.titleИзучение уровня сформированности познавательного интереса у детей старшего дошкольного возрастаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc373.34-
Appears in Collections:2018, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54-57.pdf168.38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.