Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/22675
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чеботарёва, Е. М. | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-27T07:39:04Z | - |
dc.date.available | 2018-09-27T07:39:04Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 7. - С. 35-42. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/22675 | - |
dc.description | Historiographic Analysis of the Phenomenon of Intellectual Maturity in the Philosophical, Psychological and Pedagogical Literature E. Chebotareva | ru_RU |
dc.description.abstract | Представлен историографический анализ генезиса проблемы формирования интеллектуальной зрелости в философской, психолого-педагогической литературе. Дано определение интеллектуальной зрелости будущего учителя. Обоснована важность построения образования, базирующегося на разуме как высшем уровне интеллекта и как основе субъект-субъектной, диалогической методологии.= The article presents a historiographic analysis of intellectual maturity in the philosophical, psychological and pedagogical literature. The definition of a future teacher’s intellectual maturity is given. Emphasis is put on building an education based on Reason as the highest level of intelligence and the basis of subject-subject, dialogic methodology. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2018. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Интеллектуальная зрелость | ru_RU |
dc.subject | Интеллектуальное развитие | ru_RU |
dc.subject | Структура интеллекта | ru_RU |
dc.subject | Психологическая модель интеллекта | ru_RU |
dc.subject | Субъект-субъектная методология | ru_RU |
dc.subject | Intellectual development | ru_RU |
dc.subject | Structure of intelligence | ru_RU |
dc.subject | Psychological model of intelligence | ru_RU |
dc.subject | Subject-subject methodology | ru_RU |
dc.title | Историографический анализ феномена «интеллектуальная зрелость» в философской, психолого-педагогической литературе | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 378 | - |
Appears in Collections: | 2018, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.