Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23184
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоронько, Э. Н.-
dc.contributor.authorСереда, Т. Н.-
dc.date.accessioned2019-02-14T11:20:59Z-
dc.date.available2019-02-14T11:20:59Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2018. - № 13. – С. 70-74.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23184-
dc.descriptionDual Training as a Condition For Increasing Vocational Guidance and Competitiveness of Future Economists E. Voronko, T. Seredaru_RU
dc.description.abstractОбразование рассматривается как важнейшая составляющая показателя «качество жизни». Исследована динамика индекса человеческого развития и индекса образования для Республики Беларусь. Раскрывается сущность и обосновывается необходимость использования дуальной системы обучения как условия повышения профориентации и конкурентоспособности будущих экономистов. Выявлены преимущества такой модели обучения перед традиционной для работодателя, учебного заведения, будущего специалиста и государства. Предложены формы организации практико-ориентированного обучения, уточнены функции учреждений высшего образования, определен механизм сотрудничества вузов и организаций-партнеров, описаны основы формирования стратегии вуза. Государственно-частное партнерство представлено как один из вариантов организации взаимоотношений между государством и частными организациями. Налаженное сотрудничество вузов и организаций рассматривается как фактор развития региона и повышения его конкурентоспособности.= The article considers education as the most important component of the “quality of life” indicator. The dynamics of the Human Development Index and the Education Index for the Republic of Belarus. The essence is revealed and the necessity of using the dual system of training is justified, as conditions for increasing vocational guidance and competitiveness of future economists. The advantages of such a model of training (in comparison with the traditional one) for the employer, for the educational institution, for the future specialist and for the state are revealed. The forms of organization of practice-oriented training are proposed, the functions of universities are clarified, the mechanism of cooperation between universities and partner organizations is defined, the bases for the formation of the university strategy are described. Public-private partnership is presented in the article as one of the options for organizing the relationship between the state and private organizations. The well-coordinated cooperation of universities and organizations is considered as a factor in the development of the region and increasing its competitiveness.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2018. - № 13-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru_RU
dc.subjectДуальное обучениеru_RU
dc.subjectОбразованиеru_RU
dc.subjectЭкономика знанийru_RU
dc.subjectУчреждения высшего образованияru_RU
dc.subjectИндекс образованияru_RU
dc.subjectИндекс человеческого развитияru_RU
dc.subjectГосударственно-частное партнерствоru_RU
dc.subjectDual trainingru_RU
dc.subjectEducationru_RU
dc.subjectKnowledge economyru_RU
dc.subjectInstitutions of higher educationru_RU
dc.subjectEducation indexru_RU
dc.subjectHuman development indexru_RU
dc.subjectPublic-private partnershipru_RU
dc.titleДуальное обучение как условие повышения профориентации и конкурентоспособности будущих экономистовru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc338.2-
Appears in Collections:2018, № 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-74.pdf271.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.