Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23767
Title: Об использовании семантической модели для обновления терминологии в сфере образования и науки
Authors: Батюшко, В. И.
Бобович, Н. М.
Лебединский, С. И.
Other Titles: On the Use of the Semantic Model to Update the Terminology in the Field of Education and Science
Issue Date: 2019
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия C, Фундаментальные науки. - 2019. - № 4. - C. 62-66.
Abstract: Предложен один из возможных подходов к наполнению содержания новых и обновляемых образовательных стандартов и программ, научно-исследовательских работ и научных проектов верифицированным смыслом на основе «модели тезауруса определения термина» на примере термина «информация». Проведенное моделирование тезауруса термина позволяет усилить роль языка в понимании, освоении, передаче информации и знаний, а также накопить, обогатить и распространить передовой опыт (компетенции), совершенствовать координацию работ в области научной терминологии.= The article proposes one of the possible approaches to filling the content of new and updated educational standards and programs, research works and research projects with verified meaning based on the “thesaurus definition model of the term” using the term “information” as an example. The modeling of the term thesaurus allows us to strengthen the role of language in understanding, mastering, transmitting information and knowledge, as well as accumulate, enrich and disseminate advanced experience (competences), and improve the coordination of work in the field of scientific terminology.
Keywords: Информация
Тезаурус
Образовательный стандарт
Семантическая модель
Искусственный интеллект
Information
Thesaurus
Educational standard
Semantic model
Artificial intelligence
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/23767
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2019, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-66.pdf183.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.