Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКухарэнка, А. А.-
dc.contributor.authorКухарэнка, А. В.-
dc.date.accessioned2019-09-05T05:28:49Z-
dc.date.available2019-09-05T05:28:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2019. - № 9 – C. 85-89.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23856-
dc.descriptionChronotope as an Indicator of Sacralization Limits For Structural Researches of Ukrainian Wedding Rites O. Kukharenko, A. Kukharenkoru_RU
dc.description.abstractПашырэнне і згортванне рытуальнай сакралізацыі звязаныя са змяненнем часавых і прасторавых межаў (хранатопа), што прадугледжвае геаграфічнае перамяшчэнне абрадавых дзеянняў і ўдзельнікаў абрадаў у пэўныя дні або час сутак. У вясельным цыкле, ад абраду да абраду, адбываецца разгортванне сакралізацыі з далучэннем да яе ўсё большых тэрыторый і прымнажэннем колькасці ўдзельнікаў. Механізм сакралізацыі запускаецца ў доме маладога (жаніха), але сакральны цэнтр узнікае ў двары дзяўчыны (нявесты), дзе і адбываюцца ўсе асноўныя дзеянні ажно да абраду прыезду нявесты ў двор жаніха. Разам з ёй перамяшчаецца сакральны цэнтр і адбываецца апошні этап трансфармацыі галоўных персанажаў у мужчыну і жанчыну. Гэтак жа ў канцы, перад выхадам з абраду, межы сакралізацыі згортваюцца да сакральнага цэнтру і ў далейшым ліквідуюцца.= Propagation and curtailment of ritual sacralization are connected with the change of time and spatial frames, which involves the geographical displacement of ceremonial actions and participants of ceremonies in clearly defined days or parts of the day. In the wedding cycle, from the rite to the rite, deployment of sacralization takes place with the involvement of more and more territories and the increase in the number of participants. Together with her the sacral center moves and the last stage of transformation of the main characters into a man and a woman takes place. Also in the end, before quitting the rite, the frames of sacralization are folded to the sacral center and later they are eliminated.ru_RU
dc.language.isoberu_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2019. - № 9-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические наукиru_RU
dc.subjectСямейныя абрадыru_RU
dc.subjectУкраінскае вяселлеru_RU
dc.subjectСтруктурна-функцыянальны метадru_RU
dc.subjectСакралізацыяru_RU
dc.subjectХранатопru_RU
dc.subjectFamily ritesru_RU
dc.subjectUkrainian weddingru_RU
dc.subjectStructural and functional methodru_RU
dc.subjectSacralizationru_RU
dc.subjectChronotoperu_RU
dc.titleХранатоп як паказчык межаў сакралізацыі для структурных даследаванняў украінскіх вясельных абрадаўru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc392.51: 130.2-
Appears in Collections:2019, № 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
85-89.pdf222.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.