Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/24236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Михайлова, Н. В. | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-17T11:25:21Z | - |
dc.date.available | 2020-01-17T11:25:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 92-96. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/24236 | - |
dc.description | Cognitive Reflection of Mathematical Knowledge and Its Explication in Philosophy of Engineering Education N. Mikhailova | ru_RU |
dc.description.abstract | Математика, с помощью своих направлений обоснования, является формой выражения важнейших закономерностей развитых научных теорий. Когнитивная рефлексия математического познания проявляется в том, что на ее абстрактном языке выражаются внутренняя организация и структура естественно-научных теорий. Показано, что обращение к рефлексии в учебной деятельности позволит студентам-инженерам более осознанно изучать предметное содержание.= The mathematics by means of the justification directions is an expression form of the developed scientific theories the major regularities. The cognitive reflection of mathematical knowledge is shown that in its abstract language the internal organization and structure of natural-science theories is expressed. The appeal to a reflection in educational activity allows students of engineering specialties to study subject contents more consciously. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2019. - № 15 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия | ru_RU |
dc.subject | Когнитивная рефлексия | ru_RU |
dc.subject | Математическое познание | ru_RU |
dc.subject | Философия инженерного образования | ru_RU |
dc.subject | Cognitive reflection | ru_RU |
dc.subject | Mathematical knowledge | ru_RU |
dc.subject | Philosophy of engineering education | ru_RU |
dc.title | Когнитивная рефлексия математического познания и ее экспликация в философии инженерного образования | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 372.851 | - |
Appears in Collections: | 2019, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.