Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихайлова, Н. В.-
dc.date.accessioned2020-01-17T11:25:21Z-
dc.date.available2020-01-17T11:25:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 92-96.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24236-
dc.descriptionCognitive Reflection of Mathematical Knowledge and Its Explication in Philosophy of Engineering Education N. Mikhailovaru_RU
dc.description.abstractМатематика, с помощью своих направлений обоснования, является формой выражения важнейших закономерностей развитых научных теорий. Когнитивная рефлексия математического познания проявляется в том, что на ее абстрактном языке выражаются внутренняя организация и структура естественно-научных теорий. Показано, что обращение к рефлексии в учебной деятельности позволит студентам-инженерам более осознанно изучать предметное содержание.= The mathematics by means of the justification directions is an expression form of the developed scientific theories the major regularities. The cognitive reflection of mathematical knowledge is shown that in its abstract language the internal organization and structure of natural-science theories is expressed. The appeal to a reflection in educational activity allows students of engineering specialties to study subject contents more consciously.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философияru_RU
dc.subjectКогнитивная рефлексияru_RU
dc.subjectМатематическое познаниеru_RU
dc.subjectФилософия инженерного образованияru_RU
dc.subjectCognitive reflectionru_RU
dc.subjectMathematical knowledgeru_RU
dc.subjectPhilosophy of engineering educationru_RU
dc.titleКогнитивная рефлексия математического познания и ее экспликация в философии инженерного образованияru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc372.851-
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
92-96.pdf190.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.