Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25253
Title: Философия математики Лейбница, концепция универсальной характеристики и математическое образование
Authors: Михайлова, Н. В.
Mikhailova, N.
Other Titles: Leibniz ’S Mathematical Philosophy, Concept of Universal Characteristic and Mathematical Education
Issue Date: 2020
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Михайлова, Н. В. Философия математики Лейбница, концепция универсальной характеристики и математическое образование / Н. В. Михайлова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 7. - С. 79-84.
Abstract: Работа посвящена философско-методологическому анализу философии математики Готфрида Лейбница, который пытался реализовать грандиозную идею – навести порядок в профессионально близкой ему математике и во всем человеческом познании. Лейбницевское выражение «давайте посчитаем» опиралось на идею универсального исчисления. В фразе «все можно вычислить!» содержался подлинный пафос замысла Лейбница, имеющий отношение к фундаментальному математическому образованию.= The article is devoted to the philosophical-methodological analysis of Gottfried Leibniz 's mathematical philosophy, he tried to realize the grand idea of bringing order in the mathematics professionally close to him and in all human knowledge. Leibniz 's expression "let 's count" relies on the idea of universal calculus. The phrase "everything can be calculated!" contains the genuine pathos of Leibniz 's intent, that is relevant to fundamental mathematical education.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
Философия математики
Концепция универсальной характеристики
Математическое образование
Philosophy of mathematics
Concept of universal characteristic
Mathematical education
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/25253
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2020, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
79-84.pdf216.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.