Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБрикса, Ю. О.-
dc.contributor.authorBriksa, Yu.-
dc.date.accessioned2020-07-02T05:44:09Z-
dc.date.available2020-07-02T05:44:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБрикса, Ю. О. К вопросу о профессиональной и гендерной идентичности женщин-военнослужащих / Ю. О. Брикса // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 7. - С. 73-78.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/25255-
dc.description.abstractРассмотрены понятия социализации, идентичности, военной идентичности, профессиональной идентификации, которые влияют на гендерную идентичность женщины-военнослужащей. Актуальность темы вызвана увеличением числа женщин в армейской профессиональной сфере и необходимостью исследования влияния этого факта на успешность осуществления военной деятельности как таковой. Выявлено, что присутствие женщин на военной службе позволяет гармонично дополнять недостатки сугубо «мужского» стиля ведения дел, однако изменение гендерного типа женщины в сторону маскулинности неизбежно в силу особых условий работы в органах Вооруженных сил.= Using the theoretical and practical approaches, the article reveals the specifics of the relationship between gender identification and the value orientations of female military personnel. A theoretical review of the issue of the professional formation of women in the military professional environment reveals the features of adaptation to the conditions and specifics of performing professional tasks. The relevance of the topic is underlined by changes in the gender structure of the army in which there is an increase in the female contingent. In addition, by examining the specifics of gender identification and the value orientations of women military personnel, one can trace changes in the roles of men and women in modern society and how these transformational processes can affect the professional formation of the individual.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2020. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПрофессиональная идентичностьru_RU
dc.subjectГендерная идентичностьru_RU
dc.subjectЖенщины-военнослужащиеru_RU
dc.subjectВоенная службаru_RU
dc.subjectProfessional identityru_RU
dc.subjectGender identityru_RU
dc.subjectFemale military personnelru_RU
dc.subjectMilitary serviceru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru_RU
dc.titleК вопросу о профессиональной и гендерной идентичности женщин-военнослужащихru_RU
dc.title.alternativeTo Forpros About the Professional and Gender Identity Female Military Personnelru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc316.752-
Appears in Collections:2020, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
73-78.pdf204.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.