Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/25261
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сенько, Д. С. | - |
dc.contributor.author | Кузякова, О. Д. | - |
dc.contributor.author | Senko, D. | - |
dc.contributor.author | Kuziakova, O. | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-02T06:41:53Z | - |
dc.date.available | 2020-07-02T06:41:53Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Сенько, Д. С. Становление научно-методических основ академического рисунка в эпоху Возрождения / Д. С. Сенько, О. Д. Кузякова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 7. - С. 42-48. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/25261 | - |
dc.description.abstract | Анализируется становление научно-методических основ преподавания рисунка как учебной дисциплины. Накопленные исследователями-художниками в период эпохи Возрождения знания образуют прочный базис, на основе которого можно совершенствовать систему отечественного академического образования. В этой связи важное значение приобретает рисунок как системообразующая дисциплина в формировании практических умений и навыков будущего художника, дизайнера, мастера декоративно-прикладного искусства. Опыт в теоретических исследованиях художников эпохи Возрождения и практиков академической школы недостаточно изучен, что требует его переосмысления, обобщения и систематизации с целью актуализации в ходе обучения студентов высших учебных заведений.= The article is devoted to the analysis of the formation of the scientific and methodological foundations of the academy figure teaching as an academic discipline. The knowledge accumulated by researchers and artists during the Renaissance period forms a solid foundation on the basis of which it is possible to improve the academic education system in Belarus. In this regard, drawing gains it's importance as a system-forming discipline in the formation of practical skills of the future artist, designer, master of decorative and applied arts. The accumulated experience found in theoretical studies of Renaissance artists and practitioners of the academic school has not been sufficiently studied, which requires it's rethinking, generalization and systematization in order to make it relevant enough to be used during the training of students of higher educational institutions. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2020. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Академический рисунок | ru_RU |
dc.subject | Эпоха Возрождения | ru_RU |
dc.subject | Академическая система образования | ru_RU |
dc.subject | Становление методов преподавания рисунка | ru_RU |
dc.subject | The Renaissance | ru_RU |
dc.subject | Academy figure | ru_RU |
dc.subject | Academic system of education | ru_RU |
dc.subject | The formation of the teaching methodology of artistic drawing | ru_RU |
dc.title | Становление научно-методических основ академического рисунка в эпоху Возрождения | ru_RU |
dc.title.alternative | The Formation of the Scientific and Methodical Foundations of the Academy Figure in the Renaissance | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 75.03 | - |
Appears in Collections: | 2020, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.