Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25261
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСенько, Д. С.-
dc.contributor.authorКузякова, О. Д.-
dc.contributor.authorSenko, D.-
dc.contributor.authorKuziakova, O.-
dc.date.accessioned2020-07-02T06:41:53Z-
dc.date.available2020-07-02T06:41:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСенько, Д. С. Становление научно-методических основ академического рисунка в эпоху Возрождения / Д. С. Сенько, О. Д. Кузякова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 7. - С. 42-48.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/25261-
dc.description.abstractАнализируется становление научно-методических основ преподавания рисунка как учебной дисциплины. Накопленные исследователями-художниками в период эпохи Возрождения знания образуют прочный базис, на основе которого можно совершенствовать систему отечественного академического образования. В этой связи важное значение приобретает рисунок как системообразующая дисциплина в формировании практических умений и навыков будущего художника, дизайнера, мастера декоративно-прикладного искусства. Опыт в теоретических исследованиях художников эпохи Возрождения и практиков академической школы недостаточно изучен, что требует его переосмысления, обобщения и систематизации с целью актуализации в ходе обучения студентов высших учебных заведений.= The article is devoted to the analysis of the formation of the scientific and methodological foundations of the academy figure teaching as an academic discipline. The knowledge accumulated by researchers and artists during the Renaissance period forms a solid foundation on the basis of which it is possible to improve the academic education system in Belarus. In this regard, drawing gains it's importance as a system-forming discipline in the formation of practical skills of the future artist, designer, master of decorative and applied arts. The accumulated experience found in theoretical studies of Renaissance artists and practitioners of the academic school has not been sufficiently studied, which requires it's rethinking, generalization and systematization in order to make it relevant enough to be used during the training of students of higher educational institutions.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2020. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectАкадемический рисунокru_RU
dc.subjectЭпоха Возрожденияru_RU
dc.subjectАкадемическая система образованияru_RU
dc.subjectСтановление методов преподавания рисункаru_RU
dc.subjectThe Renaissanceru_RU
dc.subjectAcademy figureru_RU
dc.subjectAcademic system of educationru_RU
dc.subjectThe formation of the teaching methodology of artistic drawingru_RU
dc.titleСтановление научно-методических основ академического рисунка в эпоху Возрожденияru_RU
dc.title.alternativeThe Formation of the Scientific and Methodical Foundations of the Academy Figure in the Renaissanceru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc75.03-
Appears in Collections:2020, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42-48.pdf277.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.