Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/27723
Title: Цифровая платформа как механизм взаимодействия науки, образования и инновационного предпринимательства
Authors: Дубко, Н. А.
Dubko, N.
Other Titles: Digital Platform of the Vitebsk Region as a Mechanism of Interaction of Science, Education and Innovative Entrepreneurship
Issue Date: 2021
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Дубко, Н. А. Цифровая платформа как механизм взаимодействия науки, образования и инновационного предпринимательства / Н. А. Дубко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2021. - № 6. - С. 35-39.
Abstract: В статье обоснована необходимость развития предпринимательской экосистемы, рассмотрен механизм поддержки молодых инициативных людей с учетом жизненного цикла малого предприятия, дана характеристика цифровой платформы как способу кооперации науки, образования и инновационного предпринимательства.= The article substantiates the need for the development of an entrepreneurial ecosystem, considers a mechanism for supporting young initiative people, taking into account the life cycle of a small enterprise, gives a characteristic of a digital platform as a way of cooperation between science, education and innovative entrepreneurship.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Малое и среднее предпринимательство
Предпринимательская экосистема
Концепция «Университет 3.0»
Цифровая бизнес-платформа
Small and medium business
Entrepreneurial ecosystem
“University 3.0” concept
Digital business platform
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/27723
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1632-2021-57-6-35-39
Appears in Collections:2021, № 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35-39.pdf550.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.