Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/31954
Title: Евразийский сетевой финансовый институт: миссия и проблемы ее выполнения
Authors: Бондарь, Т. Е.
Bondar, Т.
Other Titles: Eurasian Network Financial Institute: Mission and Problems of its Implementation
Issue Date: 2022
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Бондарь, Т. Е. Евразийский сетевой финансовый институт: миссия и проблемы ее выполнения / Т. Е. Бондарь // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2022. - № 5. - С. 6-10.
Abstract: Автор обращает внимание на факт создания на евразийском пространстве Евразийского сетевого финансового института (ЕСФИ) для подготовки финансистов, способных отвечать на вызовы евразийской интеграции, адекватно реагировать на замедление ее развития. Обозначена и аргументирована авторская обеспокоенность возможностью выполнения миссии ЕСФИ в условиях теоретической неопределенности в понимании категории «финансы» на евразийском пространстве. Дело в том, что, финансовые школы Армении, Беларуси, Казахстана, Кыргызстана, московских вузов построены, преимущественно, на распределительной концепции финансов и «страдают» всеми её несовершенствами, проявившимися за долгие годы эксплуатации. В качестве рабочей гипотезы, высказано предположение о том, что финансовое образование, построенное без крепкого теоретического фундамента, не сможет стать драйвером активизации евразийской интеграции. Предложены пути решения этой проблемы.= The author draws attention to the fact that the Eurasian Network Financial Institute (ESFI) was created in the Eurasian space to train financiers capable of responding to the challenges of Eurasian integration and adequately respond to the slowdown in its development. The author's concern about the possibility of fulfilling the ESFI mission in the conditions of theoretical uncertainty in the understanding of the category of "finance" in the Eurasian space is indicated and reasoned. The fact is that the financial schools of Armenia, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, and Moscow universities are built mainly on the distributive concept of finance and "suffer" from all its imperfections that have manifested themselves over many years of operation. As a working hypothesis, it is suggested that financial education, built without a strong theoretical foundation, will not be able to become a driver of activation of Eurasian integration. The ways of solving this problem are proposed.
Keywords: Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economics
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/31954
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1632-2022-60-5-6-10
Appears in Collections:2022, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6-10.pdf653.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.