Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/32440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДербинская, Е. А.ru_RU
dc.contributor.authorКасперович, С. А.ru_RU
dc.contributor.authorDerbinskaya, E.en_EN
dc.contributor.authorKasperovich, S.en_EN
dc.date.accessioned2022-06-30T07:48:55Z-
dc.date.available2022-06-30T07:48:55Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationДербинская, Е. А. Бренд университета: модель и методика оценки стоимости / Е. А. Дербинская, С. А. Касперович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2022. - № 6. - С. 19-24.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/32440-
dc.description.abstractАвторы рассматривают элементы бренда университет, которые имеют ряд отличительных особенностей, обусловленных специфическими характеристиками университета и характеристиками продуктов, предоставляемых университетом на рынках образовательных услуг, научно-технической продукции и рынке труда. Авторы уточняют содержание модели бренда университета, что позволяет учитывать особенности рынков, конкурентов и специфику целевой аудитории. При разработке модели бренда университета авторы предлагают учитывать его позиции в международных рейтингах университетов. Анализ показателей международных рей- тингов QS, THE, SIR, ARWU и RUR позволил выделить группы критериев оценки университетов, отражающих определенные аспекты их деятельности, которые необходимо использовать при разработке модели бренда университета. Авторы предлагают оценивать эффективность разработанной модели бренда университета, опираясь на стоимость бренда университета.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleБренд университета: модель и методика оценки стоимостиru_RU
dc.title.alternativeUniversity Brand: Model and Methodology for Cost Evaluationru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.description.alternativeThe authors consider the elements of the university brand, which have a number of distinctive features due to the specific characteristics of the university and the characteristics of the products provided by the university in the market of educational services, the market of scientific and technical products and the labor market. The authors clarify the content of the university brand model, which makes it possible to take into account the characteristics of markets, competitors and the specifics of the target audience. When developing a university brand model, the authors suggest taking into account its position in international university rankings. The analysis of indicators of the international rankings of universities QS, THE, SIR, ARWU and RUR made it possible to identify groups of criteria for evaluating universities, reflecting certain aspects of their activities, which must be used when developing a university brand model. The authors propose to evaluate the effectiveness of the developed university brand model based on the value of the university brand.ru_RU
dc.citation.spage19ru_RU
dc.citation.epage24ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2022-61-6-19-24-
Appears in Collections:2022, № 6

Files in This Item:
File SizeFormat 
19-24.pdf655.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.