Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32928
Title: | Концепция любви в новелле И.В. Гёте «Безумная скиталица» |
Authors: | Семчёнок, Л. И. Siamchonak, L. |
Other Titles: | The Concept of Love in Goethe's Novella "The Madwoman on a Pilgrimage" |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Семчёнок, Л. И. Концепция любви в новелле И.В. Гёте «Безумная скиталица» / Л. И. Семчёнок // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2022. - № 9. - С. 145-148. |
Abstract: | Представлено гётевское видение феномена любви на материале новеллы «Безумная скиталица» из романа «Годы странствий Вильгельма Мейстера». Авторская трактовка проблемы анализируется с опорой на систему художественных образов и мотив. Особое внимание уделено отличиям гётевского перевода от французского оригинала. Делается вывод о том, что любовь у Гёте выступает в роли катализатора для избавления героя от социальных условностей и обнаружения внутренней сети человека.= The aim of this article is to present the Goethe's vision of the phenomenon of love on the material of the novella "The Madwoman on a Pilgrimage" from the novel "Wilhelm Meister’s Years of Travel". The author's interpretation of the problem is analyzed on the basis of the system of literary images and motives. Particular attention is paid to the differences between Goethe's translation and the French original. It is concluded that love in Goethe’s novella functions as a catalyst for the hero's deliverance from social conventions and the discovery of the person's essence. |
Keywords: | Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::Languages and linguistics |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/32928 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2022, № 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
145-148.pdf | 835.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.