Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/36563
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Куриленко, Д. М. | ru_RU |
dc.contributor.author | Kurylenko, D. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2022-12-12T08:09:34Z | - |
dc.date.available | 2022-12-12T08:09:34Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Куриленко, Д. М. Национальное самосознание и социальные установки в отношении к своей стране у студентов / Д. М. Куриленко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 77-82. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/36563 | - |
dc.description.abstract | Рассматривается взаимосвязь компонентов национального самосознания и социальных установок в отно- шении своей страны у студентов. В результате исследования были выявлены значимые умеренные прямые корре- ляционные связи между эмоционально-оценочным компонентом национального самосознания и оценкой своей страны у студентов в отношении таких шкал, как «снисходительный/ая – требовательный/ая», «некультур- ный/ая – культурный/ая». Иными словами, оценка своей страны по таким характеристикам страны, как снисхо- дительность – требовательность, некультурность – культурность, взаимосвязана с эмоционально-оценочным компонентом национального самосознания у студентов. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Национальное самосознание и социальные установки в отношении к своей стране у студентов | ru_RU |
dc.title.alternative | National Identity and Social Attitudes Towards their Country among Students | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 77 | ru_RU |
dc.citation.epage | 82 | ru_RU |
local.description.annotation | The article examines the relationship between the components of national identity and social attitudes towards their country among students. As a result of the study, significant moderate direct correlations were revealed between the emotional and evaluative component of national identity and the assessment of their country by students in relation to such scales as “condescending/demanding/demanding”, “uncultured/cultural/cultural”. In other words, the assessment of one's country according to such characteristics of the country as condescension – demanding, unculturality – culturality is interconnected with the emotional and evaluative component of the national identity of students. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2022, № 13 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.