Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/36563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКуриленко, Д. М.ru_RU
dc.contributor.authorKurylenko, D.en_EN
dc.date.accessioned2022-12-12T08:09:34Z-
dc.date.available2022-12-12T08:09:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКуриленко, Д. М. Национальное самосознание и социальные установки в отношении к своей стране у студентов / Д. М. Куриленко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 77-82.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/36563-
dc.description.abstractРассматривается взаимосвязь компонентов национального самосознания и социальных установок в отно- шении своей страны у студентов. В результате исследования были выявлены значимые умеренные прямые корре- ляционные связи между эмоционально-оценочным компонентом национального самосознания и оценкой своей страны у студентов в отношении таких шкал, как «снисходительный/ая – требовательный/ая», «некультур- ный/ая – культурный/ая». Иными словами, оценка своей страны по таким характеристикам страны, как снисхо- дительность – требовательность, некультурность – культурность, взаимосвязана с эмоционально-оценочным компонентом национального самосознания у студентов.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleНациональное самосознание и социальные установки в отношении к своей стране у студентовru_RU
dc.title.alternativeNational Identity and Social Attitudes Towards their Country among Studentsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage77ru_RU
dc.citation.epage82ru_RU
local.description.annotationThe article examines the relationship between the components of national identity and social attitudes towards their country among students. As a result of the study, significant moderate direct correlations were revealed between the emotional and evaluative component of national identity and the assessment of their country by students in relation to such scales as “condescending/demanding/demanding”, “uncultured/cultural/cultural”. In other words, the assessment of one's country according to such characteristics of the country as condescension – demanding, unculturality – culturality is interconnected with the emotional and evaluative component of the national identity of students.ru_RU
Appears in Collections:2022, № 13

Files in This Item:
File SizeFormat 
77-82.pdf185.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.