Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/36568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлімовіч, Г. І.ru_RU
dc.contributor.authorKlimovich, H.en_EN
dc.date.accessioned2022-12-12T08:09:34Z-
dc.date.available2022-12-12T08:09:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКлімовіч, Г. І. Статус філасофіі як вучэбнай дысцыпліны ў адукацыйным асяроддзі Полацкай езуіцкай акадэміі / Г. І. Клімовіч // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 105-109.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/36568-
dc.description.abstractРазглядаюцца асноўныя характарыстыкі курсаў па філасофіі, прадстаўленых у вучэбным плане Полац- кай езуіцкай акадэміі. Мэта даследавання – вызначыць статус філасофіі як вучэбнай дысцыпліны ў межах адукацыйнага асяроддзя Полацкай езуіцкай акадэміі. Разглядаюцца аўтэнтычныя крыніцы педагагічнай сістэмы Таварыства Езуса, якія паўплывалі на станаўленне філасофскай традыцыі Полацкай езуіцкай акад- эміі, вызначаецца спецыфіка выкладаемых курсаў яе асноўных прадстаўнікоў – Дж. Анджаліні і В. Бучыньска- га. Навуковая навізна работы заключаецца ва ўвядзенні ў навуковы абарот новага матэрыялу, рэканструкцыі філасофскіх поглядаў полацкіх неасхаластаў, а таксама ў вызначэнні адзінай структурнай канцэпцыі, якая аб'ядноўвала філасофскія курсы аўтараў, выяўленні асноўных філасофскіх аўтарытэтаў, якія паўплывалі на станаўленне праграмных установак Полацкай неасхаластыкі, таксама рэканструяваны асноўныя мэты і задачы курса.ru_RU
dc.language.isoberu
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleСтатус філасофіі як вучэбнай дысцыпліны ў адукацыйным асяроддзі Полацкай езуіцкай акадэмііru_RU
dc.title.alternativeThe Status of Philosophy as an Academic Discipline in the Educational Environment of the Polotsk Jesuit Academyru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage105ru_RU
dc.citation.epage109ru_RU
local.description.annotationThe article examines the main characteristics of philosophy courses presented in the curriculum of the Polotsk Jesuit Academy. The purpose of the study is to determine the status of philosophy as an academic discipline within the educational environment of the Polotsk Jesuit Academy. There are considered authentic sources of the pedagogical system of the Society of Jesus, which influenced the formation of the philosophical tradition of the Polotsk Jesuit Academy, as well as the specifics of the courses taught by its main representatives - G. Angiolini and V. Buchy?sky. The scientific novelty of the work consists in the introduction of new material into the scientific circulation, the reconstruction of the philosophical views of the Polotsk Neo-Scholastic representatives, as well as the definition of a single structural concept that united the philosophical courses of the authors, the identification of the main philosophical authorities that influenced the formation of the ideas of the Polotsk authors. There are also reconstructed the main aims and objectives of the course.ru_RU
Appears in Collections:2022, № 13

Files in This Item:
File SizeFormat 
105-109.pdf186.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.