Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/36725
Название: School bulling as a social and psychological phenomenon
Авторы: Avadniova, K.
Astapchuk, S.
Дата публикации: 2017
Издатель: Полоцкий государственный университет
Библиографическое описание: Avadniova, K. School bulling as a social and psychological phenomenon / K. Avadniova, S. Astapchuk // European and National Dimension in Research = Европейский и национальный контексты в научных исследованиях : electronic collected materials of IX Junior Researchers' Conference, Novopolotsk, April 26-27, 2017 : in 3 parts / Ministry of Education of Belarus, Polotsk State University ; ed. D. Lazouski [et al.]. - Novopolotsk : PSU, 2017. - Part 1 : Humanities. - P. 87-89.
Аннотация: One of the main problems of teenage age is the problem of communication with peers. Prevention of cases of school violence is the most important issue of an education system as cruel attitude towards children inevitably leads to negative consequences. Bulling is a process, generally latent for people around, but children who undergo school persecution get a psychological trauma of varying severity that can lead to serious consequences even up to suicide. Bullying can have a wide spectrum of effects on a student including anger, depression, stress and suicide. The person who is bullied is affected, and the bully can also grow up to develop different social disorders or have higher chances of engaging in criminal activity.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.psu.by/handle/123456789/36725
Располагается в коллекциях:European and National Dimension in Research. Humanities. 2017

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
87-89.pdf57.94 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.