Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/36727
Название: Gender socialization of preschool children
Авторы: Napuhach, S.
Astapchuk, S.
Дата публикации: 2017
Издатель: Полоцкий государственный университет
Библиографическое описание: Napuhach, S. Gender socialization of preschool children / S. Napuhach, S. Astapchuk // European and National Dimension in Research = Европейский и национальный контексты в научных исследованиях : electronic collected materials of IX Junior Researchers' Conference, Novopolotsk, April 26-27, 2017 : in 3 parts / Ministry of Education of Belarus, Polotsk State University ; ed. D. Lazouski [et al.]. - Novopolotsk : PSU, 2017. - Part 1 : Humanities. - P. 92-94.
Аннотация: Gender-oriented pattern of the parent-child relations appears as a psychological condition, ensuring the functioning of the mechanisms of gender socialization in the family, ensuring the formation of gender orientation of a person especially in the early stages of development. Child's position as a representative of his/her gender determines the specificity of development of child's consciousness. In the context of the transformation of the society there is need for scientific understanding and consideration of the theory and practice of gender socialization process of preschool children in the conditions of contemporary family.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.psu.by/handle/123456789/36727
Располагается в коллекциях:European and National Dimension in Research. Humanities. 2017

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
92-94.pdf60.13 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.