Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38526
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХодакова, А. А.ru_RU
dc.contributor.authorKhodakova, A.en_EN
dc.date.accessioned2023-06-02T06:01:56Z-
dc.date.available2023-06-02T06:01:56Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationХодакова, А. А. Теоретико-правовые основы сущности и содержания экологического образования / А. А. Ходакова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2023. - № 1 (63). - С. 144-147. - DOI: 10.52928/2070-1632-2023-63-1-144-147.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/38526-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются научные и доктринальные подходы к определению термина «экологическое образование». Предложен авторский вариант понятия экологического образования. Выделяются его основные признаки, их содержательная сторона. Подчеркивается важное место экологического образования как системообразующего фактора и элемента реализации стратегии устойчивого развития, необходимости внедрения основ экологических знаний на всех уровнях образования. Подчеркивается, что экологическое образование является важным элементом в области просвещения и решения экологических задач, стоящих перед обществом и государством. Определяются основные цели экологического образования, среди которых одной из основных, на взгляд автора, является ориентация на подготовку профессиональных кадров, способных эффективно решать существующие экологические проблемы.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleТеоретико-правовые основы сущности и содержания экологического образованияru_RU
dc.title.alternativeTheoretical and Legal Foundations the Essence and Content of Environmental Educationru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage144ru_RU
dc.citation.epage147ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2023-63-1-144-147-
local.description.annotationThe article considers scientific and doctrinal approaches to the definition of the term "environmental education". The author's approach to the content of the concept of environmental education is offered. Its special features and their content side revealing essence of ecological education are distinguished. The important place of environmental education as system forming factor and fundamental element within the framework of sustainable development strategy realization and necessity of introducing the basics of environmental knowledge within the framework of all levels of education is underlined. It is stressed that environmental education is an important element of education and solving environmental tasks of the society and the state. The main goals of ecological education are defined among which one of the main goals is, in the author's opinion, orientation on preparation of professional staff, capable to solve existent ecological problems effectively.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 1 (63)

Files in This Item:
File SizeFormat 
144-147.pdf470.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.