Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/38605
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лухверчик, В. Н. | ru_RU |
dc.contributor.author | Lukhverchyk, V. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T11:00:51Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T11:00:51Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Лухверчик, В. Н. Некоторые проблемы обеспечения качества магистерских диссертаций / В. Н. Лухверчик // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2023. - № 1 (39). - С. 2-5. DOI: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-2-5 | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/38605 | - |
dc.description.abstract | Актуальность статьи определяется необходимостью повышения качества профессиональной подготовки выпускников, осваивающих образовательные программы II ступени высшего образования. Сделан краткий анализ практики подготовки магистров в разрезе истории и современности. Отмечено, что только написание качественной магистерской диссертации во все времена было непременным условием получения степени магистра. Установлены некоторые факторы, мотивирующие выпускников вузов к дальнейшему совершенствованию профессиональной подготовки. Определены критерии оценки качества диссертации. Систематизированы наиболее типичные ошибки, допущенные магистрантами при подготовке диссертации. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Некоторые проблемы обеспечения качества магистерских диссертаций | ru_RU |
dc.title.alternative | Some Problems of Quality Assurance of Master's Theses | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 2 | ru_RU |
dc.citation.epage | 5 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2023-39-1-2-5 | - |
local.description.annotation | The relevance of the article is determined by the need to improve the quality of professional training of graduates mastering educational programs of the II stage of higher education. A brief analysis of the practice of training masters in the context of history and modernity, including Belarus, is made. It is noted that only writing a high-quality master's thesis has always been an indispensable condition for obtaining a master's degree. Some factors, that motivate university graduates to further improve their professional training, are established. The criteria for assessing the quality of the dissertation are determined. The most typical mistakes made by undergraduates when preparing a master's thesis are systematized. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2023, № 1 (39) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.