Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38611
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРачицкая, Н. В.ru_RU
dc.contributor.authorАндриевская, С. В.ru_RU
dc.contributor.authorRachitskaya, N.en_EN
dc.contributor.authorAndrievskaya, S.en_EN
dc.date.accessioned2023-06-16T11:00:51Z-
dc.date.available2023-06-16T11:00:51Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationРачицкая, Н. В. Толерантность к неопределенности и профессиональное выгорание у педагогов / Н. В. Рачицкая, С. В. Андриевская // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2023. - № 1 (39). - С. 72-79. DOI: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-72-79ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/38611-
dc.description.abstractАнализируется взаимосвязь толерантности к неопределенности и профессионального выгорания у педагогов. Проведено исследование уровня профессионального выгорания и уровня толерантности к неопределенности у педагогов учреждений среднего образования. Большинство испытуемых характеризуются средней степенью редукции профессиональных достижений, средней степенью деперсонализации, высокой и крайне высокой степенью профессионального выгорания. У педагогов преобладает средний уровень толерантности к неопределенности. В ходе исследования установлено, что существует взаимосвязь между уровнем деперсонализации и межличностной интолерантностью у педагогов. При сравнении групп с разным уровнем толерантности к неопределенности выявлено, что в группах существуют различия по субфакторам профессионального выгорания. Сделаны выводы о влиянии толерантности к неопределенности на профессиональное выгорание, что является значимым при составлении рекомендаций по предупреждению профессионального выгорания педагогов.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleТолерантность к неопределенности и профессиональное выгорание у педагоговru_RU
dc.title.alternativeUncertainty Tolerance and Professional Burnout among Teachersru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage72ru_RU
dc.citation.epage79ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2023-39-1-72-79-
local.description.annotationThe article analyzes the relationship between tolerance for uncertainty and professional burnout among teachers. A study was made of the level of professional burnout and the level of tolerance for uncertainty among teachers of secondary education institutions. Most of the subjects are characterized by an average degree of reduction of professional achievements, an average degree of depersonalization, a high and extremely high degree of professional burnout. Teachers have an average level of tolerance for uncertainty. The study found that there is a relationship between the level of depersonalization and interpersonal intolerance among teachers. When comparing groups with different levels of tolerance for uncertainty, it was revealed that there are differences in the groups in terms of subfactors of professional burnout. Conclusions are drawn about the influence of uncertainty tolerance on professional burnout, which is significant in making recommendations for the prevention of professional burnout of teachers.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 1 (39)

Files in This Item:
File SizeFormat 
72-79.pdf366.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.