Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38613
Title: Социокультурный опыт государственного билингвизма в Индии: история становления и современное состояние
Authors: Буденис, О. Г.
Budenis, O.
Other Titles: Sociocultural Experience of State Bilingualism in India: the Formation and Current State
Issue Date: 2023
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Буденис, О. Г. Социокультурный опыт государственного билингвизма в Индии: история становления и современное состояние / О. Г. Буденис // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2023. - № 1 (39). - С. 87-90. DOI: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-87-90
Abstract: На примере языковой ситуации Индии раскрыт потенциал билингвизма как фактора социокультурной динамики общества. Проанализированы исторические предпосылки складывания национально-английского двуязычия, рассмотрено его влияние на развитие индийского социума и его национальной культуры. Изучена современная лингвистическая ситуация, осмыслено ее благоприятное и деструктивное влияние на жизнедеятельность индийцев.
metadata.local.description.annotation: The article reveals the potential of bilingualism as a factor in the sociocultural dynamics of society basing on the experience of the linguistic situation in India. The historical prerequisites for the formation of the national-English bilingualism have been analyzed, its influence on the development of the Indian society and its national culture has been considered. The modern linguistic situation has been studied, its favourable and destructive influence on the life of Indians has been evaluated.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/38613
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-87-90
Appears in Collections:2023, № 1 (39)

Files in This Item:
File SizeFormat 
87-90.pdf180.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.