Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/38739
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Дуктава, Л. Г. | ru_RU |
dc.contributor.author | Duktava, L. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2023-08-21T07:16:15Z | - |
dc.date.available | 2023-08-21T07:16:15Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Дуктава, Л. Г. Зааморфны культурны код у беларускай мастацкай свядомасці / Л. Г. Дуктава // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2023. - № 3 (68). - С. 90-95. – DOI: 10.52928/2070-1608-2023-68-3-90-95. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/38739 | - |
dc.description.abstract | У артыкуле разгледжаны зааморфны код як адзін з культурных кодаў, вызначаны асаблівасці выкарыс-тання культурных кодаў як носьбітаў глыбінных сэнсаў нацыянальнай самасвядомасці. Разгледжаны асноўныя судкоды зааморфнага кода ў беларускай літаратуры ХХ – ХХI стагоддзяў. Арніталагічны субкод прадстаўлены вобразамі і матывамі бусла, жураўля, крумкача, жаваранка, арла. Тэматычная група «дзікія жывёлы» тэрыяла-гічнага субкода прадстаўлена вобразамі ваўка, зубра, мядзведзя. Адным з распаўсюджаных вобразаў, які звязаны з тэматычнай групай «свойскія жывёлы» тэрыялагічнага субкода, з’яўляецца вобраз каня, які адлюстраваны як у творах класікаў («На ніве» Я. Коласа, «Араты» Я. Купалы, «Бацькаўшчына», К. Чорнага), так і сучаных аўта-раў («Развітанне з бацькоўскім канём» А. Пісьмянкова, «Коні на праспекце» Я. Сіпакова). Рэпрэзентацыя зааморфнага кода ў мастацкай свядомасці звязана з філасофскай і інтымнай лірыкай, з сацыяльным зместам эпічных твораў, іх гуманістычнай і экалагічнай скіраванасцю. | ru_RU |
dc.language.iso | be | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Зааморфны культурны код у беларускай мастацкай свядомасці | ru_RU |
dc.title.alternative | The Zoomorphic Cultural Code in the Belarusian Artistic Consciousness | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 90 | ru_RU |
dc.citation.epage | 95 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1608-2023-68-3-90-95 | - |
local.description.annotation | The article considers the zoomorphic code as one of the cultural codes, reveals the features of the use of cultural codes as carriers of the deep meanings of national identity. The main subcodes of the zoomorphic code in the Belarusian literature of the XX–XXI centuries are considered. The ornithological subcode is represented by the images and motifs of the stork, crane, raven, lark, and eagle. The thematic group «wild animals» of the theriological subcode is represented by images of a wolf, a bison, a bear. One of the common images belonging to the thematic group «domestic animals» of the theriological subcode is the image of a horse, which is depicted as in the works of the classics («On the field» by Yakub Kolas, «Arat» by Yanka Kupala, Fatherland, Kuzma Chorny), and others. authors («Farewell to the father’s horse» by Ales Pismiankou, «Horses on the avenue» by Yank Sipakou). The representation of the zoomorphic code in artistic consciousness is associated with philosophical and love lyrics, with the social content of works of art, their humanistic and environmental orientation. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2023, № 3 (68) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.