Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/38739
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДуктава, Л. Г.ru_RU
dc.contributor.authorDuktava, L.en_EN
dc.date.accessioned2023-08-21T07:16:15Z-
dc.date.available2023-08-21T07:16:15Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДуктава, Л. Г. Зааморфны культурны код у беларускай мастацкай свядомасці / Л. Г. Дуктава // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2023. - № 3 (68). - С. 90-95. – DOI: 10.52928/2070-1608-2023-68-3-90-95.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/38739-
dc.description.abstractУ артыкуле разгледжаны зааморфны код як адзін з культурных кодаў, вызначаны асаблівасці выкарыс-тання культурных кодаў як носьбітаў глыбінных сэнсаў нацыянальнай самасвядомасці. Разгледжаны асноўныя судкоды зааморфнага кода ў беларускай літаратуры ХХ – ХХI стагоддзяў. Арніталагічны субкод прадстаўлены вобразамі і матывамі бусла, жураўля, крумкача, жаваранка, арла. Тэматычная група «дзікія жывёлы» тэрыяла-гічнага субкода прадстаўлена вобразамі ваўка, зубра, мядзведзя. Адным з распаўсюджаных вобразаў, які звязаны з тэматычнай групай «свойскія жывёлы» тэрыялагічнага субкода, з’яўляецца вобраз каня, які адлюстраваны як у творах класікаў («На ніве» Я. Коласа, «Араты» Я. Купалы, «Бацькаўшчына», К. Чорнага), так і сучаных аўта-раў («Развітанне з бацькоўскім канём» А. Пісьмянкова, «Коні на праспекце» Я. Сіпакова). Рэпрэзентацыя зааморфнага кода ў мастацкай свядомасці звязана з філасофскай і інтымнай лірыкай, з сацыяльным зместам эпічных твораў, іх гуманістычнай і экалагічнай скіраванасцю.ru_RU
dc.language.isoberu
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleЗааморфны культурны код у беларускай мастацкай свядомасціru_RU
dc.title.alternativeThe Zoomorphic Cultural Code in the Belarusian Artistic Consciousnessru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage90ru_RU
dc.citation.epage95ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1608-2023-68-3-90-95-
local.description.annotationThe article considers the zoomorphic code as one of the cultural codes, reveals the features of the use of cultural codes as carriers of the deep meanings of national identity. The main subcodes of the zoomorphic code in the Belarusian literature of the XX–XXI centuries are considered. The ornithological subcode is represented by the images and motifs of the stork, crane, raven, lark, and eagle. The thematic group «wild animals» of the theriological subcode is represented by images of a wolf, a bison, a bear. One of the common images belonging to the thematic group «domestic animals» of the theriological subcode is the image of a horse, which is depicted as in the works of the classics («On the field» by Yakub Kolas, «Arat» by Yanka Kupala, Fatherland, Kuzma Chorny), and others. authors («Farewell to the father’s horse» by Ales Pismiankou, «Horses on the avenue» by Yank Sipakou). The representation of the zoomorphic code in artistic consciousness is associated with philosophical and love lyrics, with the social content of works of art, their humanistic and environmental orientation.ru_RU
Располагается в коллекциях:2023, № 3 (68)

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
90-95.pdf732.84 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.