Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/41392
Title: Роль социально-личностных компетенций в формировании готовности студентов к профессиональной деятельности
Authors: Вашкевич, К. С.
Vashkevich, K.
Other Titles: The Role of Social and Personal Competencies in the Formation of Students' Readiness for Professional Activity
Issue Date: 2023
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Вашкевич, К. С. Роль социально-личностных компетенций в формировании готовности студентов к профессиональной деятельности / К. С. Вашкевич // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(40). - С. 24-26. – DOI 10.52928/2070-1640-2023-40-2-24-26.
Abstract: Проанализирована необходимость развития у студентов специализированных социально-личностных компетенций наряду с основными функциями физической культуры и спорта в процессе освоения факультатив- ных учебных дисциплин. Определены основные преимущества в использовании направлений видов спорта и оздо- ровительных технологий на формирование профессионально значимых навыков. Рассмотрены и выделены наиболее доступные способы формирования специализированных компетенций.
metadata.local.description.annotation: In the article, the author analyzes the need for the development of specialized socio-personal competencies among students along with the main functions of physical culture and sports in the process of mastering optional academic disciplines. The main advantages in using the directions of sports and wellness technologies for the formation of professionally significant skills are determined. In the course of the study, the author examines and identifies the most accessible ways of forming specialized competencies.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/41392
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2023-40-2-24-26
Appears in Collections:2023, № 2 (40)

Files in This Item:
File SizeFormat 
24-26.pdf152.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.