Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/41518
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРезкин, П. Е.ru_RU
dc.contributor.authorRezkin, P.en_EN
dc.date.accessioned2023-12-21T10:35:35Z-
dc.date.available2023-12-21T10:35:35Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationРезкин, П. Е. Диффузия знаний в сетевых предпринимательских структурах: теоретические аспекты / П. Е. Резкин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2023. - № 3 (65). - С. 53-58. - DOI: 10.52928/2070-1632-2023-65-3-53-58ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/41518-
dc.description.abstractДиффузия знаний в сетевых предпринимательских структурах играет важную роль в развитии инноваций и конкурентоспособности хозяйствующих субъектов. В данной статье рассматриваются теоретические аспекты диффузии знаний в контексте сетевых предпринимательских структур. Особое внимание уделяется определению сетевых структур, диффузии знаний, её механизмам, роли социальных сетей и влиянию диффузии знаний на инновационные результаты. Анализируются факторы, влияющие на диффузию знаний, такие как культура организации, организационная структура и доступ к информации. На основе обзора литературы предлагаются рекомендации для дальнейших исследований в данной области. Исследование выполнено при финансовой поддержке Белорусского республиканского фонда фундаментальных исследований (грант БРФФИ Наука М Г23М065).ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen access
dc.titleДиффузия знаний в сетевых предпринимательских структурах: теоретические аспектыru_RU
dc.title.alternativeDiffusion of Knowledge in Network Entrepreneurship Structures: Theoretical Aspectsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage53ru_RU
dc.citation.epage58ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2023-65-3-53-58
local.description.annotationDiffusion of knowledge in network business structures plays an important role in the development of innovation and competitiveness of business entities. This article examines the theoretical aspects of knowledge diffusion in the context of networked entrepreneurial structures. Particular attention is paid to the definition of network structures, knowledge diffusion, its mechanisms, the role of social networks and the impact of knowledge diffusion on innovative results. Factors influencing knowledge diffusion, such as organizational culture, organizational structure and access to information, are analyzed. Based on the literature review, recommendations for further research in this area are proposed. The Research was carried out with the financial support of the Belarusian Republican Foundation for Fundamen-tal Research (grant from the BRFFR Science M G23M-065).ru_RU
Appears in Collections:2023, № 3 (65)

Files in This Item:
File SizeFormat 
53-58.pdf499.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.