Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/43092
Название: Поліфанічны характар аповеду ў апавяданні Рыгора Бахты «Падарунак на пазіцыі» (1928)
Авторы: Траццяк, З. І.
Tratsiak, Z.
Другие названия: The Polyphonic Nature of the Narrative in the Short-Story ‘A Gift On the Position’ Ryhor Bakhta (1928)
Дата публикации: 2024
Издатель: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Библиографическое описание: Траццяк, З. І. Поліфанічны характар аповеду ў апавяданні Рыгора Бахты «Падарунак на пазіцыі» (1928) / З. І. Траццяк // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 2 (70). - С. 32-36. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-70-2-32-36
Аннотация: Артыкул прысвечаны комплекснаму аналізу апавядання «Падарунак на пазіцыі» Р. Бахты. Твор вызначаецца нелінейнай наратыўнай структурай, якая характарызуецца наяўнасцю некалькіх поліфанічных сюжэтных ліній. Яны разгаліноўваюцца дзякуючы разважанням апавядальніка пра сутнасць Першай сусветнай вайны, уключэнню ліставання персанажаў ці рэтраспектыўных эпізодаў. Вялікая ўвага нададзена лексічнаму складніку твора, у якім Р. Бахта эксперыментуе са словам, каб вылучыць найбольш эфектыўныя маўленчыя практыкі, што захоўваюць мысленне асобнага персанажа і, у той жа час, дазваляюць разглядаць феномен вайны хутчэй з надасобасных філасофскіх пазіцый. Узнімаецца пытанне захавання памяці пра падзеі 1914–1918 гг. Яно турбавала пісьменніка, чые назіранні за сучаснікамі сведчылі пра магчымасць згубіць агульную памяць пра перажытае, бо той вопыт закасоўваўся новымі праявамі навалы-кантынуума.
Аннотация на другом языке: The article is devoted to a complex analysis of the short-story ‘Gift on the Position’ by R. Bakhta. The work is defined by a non-linear narrative structure characterized by the presence of several polyphonic plot lines. They branch out thanks to the narrator’s reflections on the essence of the First World War, the inclusion of correspondence between characters or retrospective episodes. Much attention is paid to the lexical component of the work, where R. Bakhta experiments with the word in order to highlight the most effective speech practices that preserve the thinking of an individual character and, at the same time, allow us to consider the phenomenon of war from a suprapersonal philosophical standpoint. The question of preserving the memory of the 1914 – 1918 events is raised. It worried the writer, whose observations of contemporaries indicated the possibility of losing the memory of the experience, because that experience was canceled by new manifestations of the continuous war.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.psu.by/handle/123456789/43092
Права доступа: open access
DOI: 10.52928/2070-1608-2024-70-2-32-36
Располагается в коллекциях:2024, № 2 (70)

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
32-36.pdf361.82 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.