Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/43131
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Андреева, И. Н. | - |
dc.contributor.author | Andreyeva, I. | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T07:02:59Z | - |
dc.date.available | 2024-03-29T07:02:59Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Андреева, И. Н. Структура эмоционального интеллекта у специалистов психологических и педагогических специальностей / И. Н. Андреева // Педагогический диалог. - 2020. - № 1. - С. 4-15. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/43131 | - |
dc.description | The article presents an integrative model of the emotional intelligence (El) structure, on the basis of which the psychological characteristics of instrumental (experienced\ strategic) and individual-personality (interpersonal, intrapersonal) types of emotional intelligence are first determined. The features of the structure of emotional intelligence in the representatives of pedagogical and psychological specialties are revealed. | ru_RU |
dc.description.abstract | В статье представлена интегративная модель структуры эмоционального интеллекта (ЭИ), на основе которой впервые определены психологические характеристики инструментальных (опытного, стратегического) и индивидуальноличностных (межличностного, внутриличностного) типов эмоционального интеллекта. Выявлены особенности структуры эмоционального интеллекта у представителей педагогических и психологических специальностей. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.title | Структура эмоционального интеллекта у специалистов психологических и педагогических специальностей | ru_RU |
dc.title.alternative | The Structure of Emotional Intelligence of Psychological and Pedagogical Specialists | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Эмоциональный интеллект, эмоции, интеллект Публикации в зарубежных изданиях |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.