Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/44091
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТраццяк, З. І.ru_RU
dc.date.accessioned2024-05-28T06:30:04Z-
dc.date.available2024-05-28T06:30:04Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationТраццяк, З. І. Першая сусветная вайна як метафара быцця заходняй цывілізацыі ў прозе Дж. Дос Пасаса / З. І. Траццяк // Романо-германская филология. Контексты культуры и литературные связи [Электронный ресурс] : электрон. сб. ст. I Междунар. науч.-практ. конф., Полоцк, 20 окт. 2023 г. / Полоц. гос. ун-т им. Евфросинии Полоцкой. – Новополоцк : Полоц. гос. ун-т им. Евфросинии Полоцкой, 2024. – С. 19-27.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/44091-
dc.description.abstractПроза Дж. Дос Пасаса, прысвечаная Першай сусветнай вайне, уяўляе сабой мастацкую сістэму, якая функцыянуе паводле прынцыпа камплементарнасці. На сэнсавым узроўні ўзаемадапаўняльнасць твораў (ад аповесці «Пасвячэнне аднаго маладога чалавека – 1917» да трылогіі «ЗША») абгрунтавана паслядоўным увасабленнем вайны як адмысловай метафары памежна тэхналагізаванага быцця заходняй цывілізацыі, што пагражала матэрыяльнаму і духоўнаму дабрабыту асобы. На ўзроўні формы твораў варты ўвагі зварот да прыёму мантажа, што, на думку Дж. Дос Пасаса, паўстаў як найбольш прымальны сродак для стварэння гісторыі ініцыяцыі на вайне як асобнага персанажа, так і цэлай краіны. Паралельна пісьменнік распрацоваў матывы вайны-хваробы і навалы-кантынуума.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.titleПершая сусветная вайна як метафара быцця заходняй цывілізацыі ў прозе Дж. Дос Пасасаru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationJh. Dos Passos’ prose, dedicated to the First World War, represents a literary system functioning according to the principle of complementarity. At the semantic level, the complementarity of the works (from the story ‘One Man’s Initiation – 1917’ to the trilogy ‘USA’) is justified by the consistent embodiment of war as a special metaphor of the borderline technologically advanced existence of Western civilization, which threatened the material and spiritual well-being of a person. At the level of the form, the appeal to the montage is worth noting. Montage, according to Jh. Dos Passos, emerged as the most acceptable means of creating a story of initiation at war, both of an individual character and of an entire country. In parallel, the writer developed the motifs of war as disease and continuous war motif.ru_RU
Appears in Collections:Романо-германская филология. Контексты культуры и литературные связи. 2023

Files in This Item:
File SizeFormat 
19-27.pdf686.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.