Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/45157
Название: Аўтабіяграфічнае, дакументальнае і мастацкае як камплементарныя сродкі канструявання рэчаіснасці Першай сусветнай вайны ў аповесці «Золак, убачаны здалёк» Я. Брыля
Авторы: Траццяк, З. І.
Tratsiak, Z.
Другие названия: Autobiographical, Documentary and Artistic as Complementary Means Constructing the First World War Reality in the Story ‘Dusk Seen From Afar’ by Ya. Bryl
Дата публикации: 2024
Издатель: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Библиографическое описание: Траццяк, З. І. Аўтабіяграфічнае, дакументальнае і мастацкае як камплементарныя сродкі канструявання рэчаіснасці Першай сусветнай вайны ў аповесці «Золак, убачаны здалёк» Я. Брыля / З. І. Траццяк // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 4 (72). - С. 48-52. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-48-52
Аннотация: У артыкуле разглядаецца аповесць Я. Брыля «Золак, убачаны здалёк», прысвечаная асэнсаванню феномена «навалакантынуум», што ўбірае ў сябе падзеі Першай сусветнай вайны. Паводле аўтарскай задумы, апавядальнік, які намінальна не мог быць свядомым сведкам баявых дзеянняў, паступова рэканструюе падзеі 1914–1918 гг., якія адбіліся на жыцці яго сям’і і аднавяскоўцаў (шырэй – беларускага народа). Адзначаецца камплементарная роля візуальнага і вербальнага аспектаў спасціжэння ваеннай рэчаіснасці. Падкрэсліваецца сугестыўны патэнцыял літаральна кожнага матэрыяльнага аб’екта, аповеду ўдзельніка падзей, дакументальнай, фальклорнай ці літаратурнамастацкай крыніцы, якія ў сукупнасці дазволілі апавядальніку стварыць адэкватны слоўны малюнак сусветнай вайны. Вызначаны шэраг рыс, якія сведчаць пра сувязь твора з метапрозай, што вызначае канцэптуальна адрознае месца аповесці ў шэрагу беларускай літаратурнай баталістыкі, прысвечанай падзеям 1914–1918 гг.
Аннотация на другом языке: The article examines Ya. Bryl’s story ‘Dusk Seen from Afar’, dedicated to the concept of the ‘continuous disaster’, which includes the events of the First World War. According to the author’s plan, the narrator, who nominally cannot be treated as a conscious witness to the hostilities, gradually reconstructs the events of 1914–1918, which affected the life of his family and fellow villagers (in the wider context Belarusian people). The complementary role of visual and verbal aspects the artistic representation of military reality is noted. The suggestive potential of literally every material object, participant story, documentary, folklore or literary source is emphasized. Taken together they allowed the storyteller to create an adequate verbal picture of the world war. A number of features that testify to the connection of the work with metaprose are identified. They determine the conceptually different place of the story in the entire range of Belarusian war literature, dedicated to 1914–1918.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.psu.by/handle/123456789/45157
Права доступа: open access
DOI: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-48-52
Располагается в коллекциях:2024, № 4 (72)

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
48-52.pdf646.43 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.