Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45157
Title: Аўтабіяграфічнае, дакументальнае і мастацкае як камплементарныя сродкі канструявання рэчаіснасці Першай сусветнай вайны ў аповесці «Золак, убачаны здалёк» Я. Брыля
Authors: Траццяк, З. І.
Tratsiak, Z.
Other Titles: Autobiographical, Documentary and Artistic as Complementary Means Constructing the First World War Reality in the Story ‘Dusk Seen From Afar’ by Ya. Bryl
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Траццяк, З. І. Аўтабіяграфічнае, дакументальнае і мастацкае як камплементарныя сродкі канструявання рэчаіснасці Першай сусветнай вайны ў аповесці «Золак, убачаны здалёк» Я. Брыля / З. І. Траццяк // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 4 (72). - С. 48-52. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-48-52
Abstract: У артыкуле разглядаецца аповесць Я. Брыля «Золак, убачаны здалёк», прысвечаная асэнсаванню феномена «навалакантынуум», што ўбірае ў сябе падзеі Першай сусветнай вайны. Паводле аўтарскай задумы, апавядальнік, які намінальна не мог быць свядомым сведкам баявых дзеянняў, паступова рэканструюе падзеі 1914–1918 гг., якія адбіліся на жыцці яго сям’і і аднавяскоўцаў (шырэй – беларускага народа). Адзначаецца камплементарная роля візуальнага і вербальнага аспектаў спасціжэння ваеннай рэчаіснасці. Падкрэсліваецца сугестыўны патэнцыял літаральна кожнага матэрыяльнага аб’екта, аповеду ўдзельніка падзей, дакументальнай, фальклорнай ці літаратурнамастацкай крыніцы, якія ў сукупнасці дазволілі апавядальніку стварыць адэкватны слоўны малюнак сусветнай вайны. Вызначаны шэраг рыс, якія сведчаць пра сувязь твора з метапрозай, што вызначае канцэптуальна адрознае месца аповесці ў шэрагу беларускай літаратурнай баталістыкі, прысвечанай падзеям 1914–1918 гг.
metadata.local.description.annotation: The article examines Ya. Bryl’s story ‘Dusk Seen from Afar’, dedicated to the concept of the ‘continuous disaster’, which includes the events of the First World War. According to the author’s plan, the narrator, who nominally cannot be treated as a conscious witness to the hostilities, gradually reconstructs the events of 1914–1918, which affected the life of his family and fellow villagers (in the wider context Belarusian people). The complementary role of visual and verbal aspects the artistic representation of military reality is noted. The suggestive potential of literally every material object, participant story, documentary, folklore or literary source is emphasized. Taken together they allowed the storyteller to create an adequate verbal picture of the world war. A number of features that testify to the connection of the work with metaprose are identified. They determine the conceptually different place of the story in the entire range of Belarusian war literature, dedicated to 1914–1918.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45157
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-48-52
Appears in Collections:2024, № 4 (72)

Files in This Item:
File SizeFormat 
48-52.pdf646.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.