Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45175
Title: | Формы выражения аксиологического кризиса в романе Э. Хемингуэя «И восходит солнце (Фиеста)» |
Authors: | Конторов, В. Э. Kontarau, V. |
Other Titles: | Forms of Expression of the Axiological Crisis in E. Hemingway’s Novel «The Sun Also Rises (Fiesta)» |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Конторов, В. Э. Формы выражения аксиологического кризиса в романе Э. Хемингуэя «И восходит солнце (Фиеста)» / В. Э. Конторов // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 4 (72). - С. 19-23. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-19-23 |
Abstract: | Рассматриваются черты поэтики романа Э. Хемингуэя «И восходит солнце», которые служат для художественного выражения аксиологического кризиса в произведении. Отмечается, что в романе присутствует система художественных приемов, эксплицитно и имплицитно выражающих чувство неудовлетворенности жизнью. Аксиологически релевантные мотивы «потерянности», «компенсации» и «ухода от размышлений о травматическом опыте» выполняют сюжетообразующую функцию, а значит, говорят о том, что ценностная проблематика является ключевой в произведении. |
metadata.local.description.annotation: | The article examines the features of the poetics of the novel “The Sun Also Rises”, whose purpose is the artistic expression of the axiological crisis in E. Hemingway’s work. It is pointed out that the novel contains a system of literary devices that explicitly and implicitly express a feeling of life dissatisfaction. The axiologically relevant motifs of “loss”, “compensation,” and “avoidance of thinking about traumatic experiences” perform a plot-forming function, which means that they indicate that value issues are key in the work. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/45175 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1608-2024-72-4-19-23 |
Appears in Collections: | 2024, № 4 (72) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.