Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45332
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Прокопкина, С. В. | ru_RU |
dc.contributor.author | Баймуратова, Г. Н. | ru_RU |
dc.contributor.author | Prokopkinа, S. | en_EN |
dc.contributor.author | Baimuratova, G. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2024-09-20T08:40:30Z | - |
dc.date.available | 2024-09-20T08:40:30Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Прокопкина, С. В. Воздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 лет / С. В. Прокопкина, Г. Н. Баймуратова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 47-53. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/45332 | - |
dc.description.abstract | Представлены результаты педагогического эксперимента, определяющие физическую подготовлен- ность женщин среднего возраста по показателям предложенных тестов до начала эксперимента и после него; сопоставлен уровень физической подготовленности до и после педагогического эксперимента; показана оценка влияния степ-аэробики на состояние здоровья женщин после эксперимента. Рассматривается организация за- нятий по степ-аэробике при одновременном выполнении упражнений всеми занимающимися. На занятиях использовались такие методические приемы, как комбинирование двигательных навыков, варьирование прини- маемой информации: зрительной и слуховой, и способов выполнения упражнений. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Воздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 лет | ru_RU |
dc.title.alternative | The Impact of Step Aerobics on the Functional State of Health of Women 30–45 Years Old | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 47-53 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53 | |
local.description.annotation | The article presents the results of a pedagogical experiment that determine the physical fitness of middle-aged women according to the indicators of the proposed tests before and after the experiment; the level of physical fitness before and after the pedagogical experiment is compared; an assessment of the effect of step aerobics on the health of women after the experiment is shown. The article discusses the organization of step aerobics classes in a frontal way, i.e. the simultaneous performance of exercises by all students. The lesson used methodological techniques such as combining motor skills, varying the received information - visual, auditory, varying the way the exercise is performed. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2024, № 1 (41) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.