Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45332
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрокопкина, С. В.ru_RU
dc.contributor.authorБаймуратова, Г. Н.ru_RU
dc.contributor.authorProkopkinа, S.en_EN
dc.contributor.authorBaimuratova, G.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-20T08:40:30Z-
dc.date.available2024-09-20T08:40:30Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationПрокопкина, С. В. Воздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 лет / С. В. Прокопкина, Г. Н. Баймуратова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 47-53. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45332-
dc.description.abstractПредставлены результаты педагогического эксперимента, определяющие физическую подготовлен- ность женщин среднего возраста по показателям предложенных тестов до начала эксперимента и после него; сопоставлен уровень физической подготовленности до и после педагогического эксперимента; показана оценка влияния степ-аэробики на состояние здоровья женщин после эксперимента. Рассматривается организация за- нятий по степ-аэробике при одновременном выполнении упражнений всеми занимающимися. На занятиях использовались такие методические приемы, как комбинирование двигательных навыков, варьирование прини- маемой информации: зрительной и слуховой, и способов выполнения упражнений.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleВоздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 летru_RU
dc.title.alternativeThe Impact of Step Aerobics on the Functional State of Health of Women 30–45 Years Oldru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage47-53ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53
local.description.annotationThe article presents the results of a pedagogical experiment that determine the physical fitness of middle-aged women according to the indicators of the proposed tests before and after the experiment; the level of physical fitness before and after the pedagogical experiment is compared; an assessment of the effect of step aerobics on the health of women after the experiment is shown. The article discusses the organization of step aerobics classes in a frontal way, i.e. the simultaneous performance of exercises by all students. The lesson used methodological techniques such as combining motor skills, varying the received information - visual, auditory, varying the way the exercise is performed.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
47-53.pdf420.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.