Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45332
Title: Воздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 лет
Authors: Прокопкина, С. В.
Баймуратова, Г. Н.
Prokopkinа, S.
Baimuratova, G.
Other Titles: The Impact of Step Aerobics on the Functional State of Health of Women 30–45 Years Old
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Прокопкина, С. В. Воздействие степ-аэробики на функциональное состояние здоровья женщин 30–45 лет / С. В. Прокопкина, Г. Н. Баймуратова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 47-53. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53.
Abstract: Представлены результаты педагогического эксперимента, определяющие физическую подготовлен- ность женщин среднего возраста по показателям предложенных тестов до начала эксперимента и после него; сопоставлен уровень физической подготовленности до и после педагогического эксперимента; показана оценка влияния степ-аэробики на состояние здоровья женщин после эксперимента. Рассматривается организация за- нятий по степ-аэробике при одновременном выполнении упражнений всеми занимающимися. На занятиях использовались такие методические приемы, как комбинирование двигательных навыков, варьирование прини- маемой информации: зрительной и слуховой, и способов выполнения упражнений.
metadata.local.description.annotation: The article presents the results of a pedagogical experiment that determine the physical fitness of middle-aged women according to the indicators of the proposed tests before and after the experiment; the level of physical fitness before and after the pedagogical experiment is compared; an assessment of the effect of step aerobics on the health of women after the experiment is shown. The article discusses the organization of step aerobics classes in a frontal way, i.e. the simultaneous performance of exercises by all students. The lesson used methodological techniques such as combining motor skills, varying the received information - visual, auditory, varying the way the exercise is performed.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45332
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-47-53
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
47-53.pdf420.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.