Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБрикса, Ю. О.ru_RU
dc.contributor.authorБелова, О. В.ru_RU
dc.contributor.authorСоколовская, С. В.ru_RU
dc.contributor.authorАмплеева, В. В.ru_RU
dc.contributor.authorBriksa, Yu.en_EN
dc.contributor.authorBelova, O.en_EN
dc.contributor.authorSokolovskaya, S.en_EN
dc.contributor.authorAmpleeva, V.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-20T08:40:30Z-
dc.date.available2024-09-20T08:40:30Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationБрикса, Ю. О. Сравнительный анализ особенностей ценностных ориентаций студентов очной и заочной форм обучения / Ю. О. Брикса [и др.] // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 65-69. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-65-69.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45335-
dc.description.abstractВ условиях глобальных трансформаций, коснувшихся политической, экономической, культурной и других сфер жизнедеятельности населения, наблюдается интеграция взглядов, мировоззрения и ценностей людей. Осо- бой группой среди населения можно выделить студенческую молодежь, чьи взгляды, с одной стороны, носят традиционный характер, т.к. складываются на основе имеющегося исторического опыта страны, с другой – подвержены влиянию информационных ресурсов и предпосылок современной эпохи, неизбежно влияющих на фор- мирование ценностных ориентаций личности студента. В данной статье приводятся результаты исследования ценностных ориентаций студентов очной и заочной форм обучения, а также сравнения ценностных ориентаций двух групп с целью уточнения динамики и специфики влияния различных сред обучения с учетом имеющегося профессионального опыта.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleСравнительный анализ особенностей ценностных ориентаций студентов очной и заочной форм обученияru_RU
dc.title.alternativeComparative Analysis of Features of Value Orientations Full-Time and Correspondence Studentsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage65-69ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-41-1-65-69
local.description.annotationIn the context of global transformations affecting the political, economic, cultural and other spheres of life of the population, there is an integration of views, worldviews and values of people. A special group among the population can be identified student youth, whose views, on the one hand, are traditional in nature, as they are formed on the basis of the existing historical experience of the country, and on the other hand, they are influenced by information resources and the prerequisites of the modern era, which inevitably affect the formation of value orientations of the student's personality. This article presents the results of a study of the value orientations of full-time and part-time students, as well as a comparison of the value orientations of the two groups in order to clarify the dynamics and specifics of the influence of different learning environments, taking into account existing professional experience.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
65-69.pdf201.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.