Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45348
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nassar, H. | ru_RU |
dc.contributor.author | Chekina, A. | ru_RU |
dc.contributor.author | Нассар, Г. | en_EN |
dc.contributor.author | Чекина, Е. В. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2024-09-20T08:40:31Z | - |
dc.date.available | 2024-09-20T08:40:31Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Nassar, H. The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students / Nassar, H., Chekina, A. // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 27-32. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/45348 | - |
dc.description.abstract | This article addresses the ambiguity surrounding the concept of competence, as identified in prior studies. It highlights the lack of a universally agreed-upon definition, citing complex and overlapping interpretations encompassing skills, performance, and knowledge. Through a comprehensive review of existing research, the authors assert that competence's nuanced and precise meaning is context-dependent. Specifically, the article delves into language competence, examining its components in both general and school contexts. Focusing on Israeli high schools functioning in the multilingual environment, the authors offer a refined understanding of the essence and structure of the school students’ Arabic language competence. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students | ru_RU |
dc.title.alternative | Сущность и структура языковой компетентности учащихся средних школ Израиля в арабском языке | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 27-32 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32 | |
local.description.annotation | Исследуется проблема неоднозначности дефиниций, связанная с концептом компетентности, выявлен- ная в имеющихся исследованиях. Статья подчеркивает отсутствие общепризнанного определения, обращаясь к сложным и пересекающимся толкованиям, включающим навыки, эффективность деятельности и знания. Посредством всестороннего обзора существующих исследований авторы считают, что конкретный смысл по- нятия компетентности зависит от контекста. В частности, в статье рассмотрена сущность языковой ком- петентности, изучены ее компоненты, как в общем контексте, так и в контексте школьного обучения. Сосре- доточив внимание на израильских средних школах, функционирующих в условиях многоязычия, авторы предла- гают уточненное понимание сути и структуры языковой компетентности старших школьников в арабском языке. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2024, № 1 (41) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.