Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNassar, H.ru_RU
dc.contributor.authorChekina, A.ru_RU
dc.contributor.authorНассар, Г.en_EN
dc.contributor.authorЧекина, Е. В.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.available2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationNassar, H. The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students / Nassar, H., Chekina, A. // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 27-32. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45348-
dc.description.abstractThis article addresses the ambiguity surrounding the concept of competence, as identified in prior studies. It highlights the lack of a universally agreed-upon definition, citing complex and overlapping interpretations encompassing skills, performance, and knowledge. Through a comprehensive review of existing research, the authors assert that competence's nuanced and precise meaning is context-dependent. Specifically, the article delves into language competence, examining its components in both general and school contexts. Focusing on Israeli high schools functioning in the multilingual environment, the authors offer a refined understanding of the essence and structure of the school students’ Arabic language competence.ru_RU
dc.language.isoenru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleThe Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Studentsru_RU
dc.title.alternativeСущность и структура языковой компетентности учащихся средних школ Израиля в арабском языкеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage27-32ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32
local.description.annotationИсследуется проблема неоднозначности дефиниций, связанная с концептом компетентности, выявлен- ная в имеющихся исследованиях. Статья подчеркивает отсутствие общепризнанного определения, обращаясь к сложным и пересекающимся толкованиям, включающим навыки, эффективность деятельности и знания. Посредством всестороннего обзора существующих исследований авторы считают, что конкретный смысл по- нятия компетентности зависит от контекста. В частности, в статье рассмотрена сущность языковой ком- петентности, изучены ее компоненты, как в общем контексте, так и в контексте школьного обучения. Сосре- доточив внимание на израильских средних школах, функционирующих в условиях многоязычия, авторы предла- гают уточненное понимание сути и структуры языковой компетентности старших школьников в арабском языке.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
27-32.pdf226.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.