Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСнопкова, Е. И.ru_RU
dc.contributor.authorШатова, А. В.ru_RU
dc.contributor.authorSnopkova, E.en_EN
dc.contributor.authorShatova, A.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.available2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationСнопкова, Е. И. Компетентностный профиль учебной автономии курсантов –будущих сотрудников органов внутренних дел / Е. И. Снопкова, А. В. Шатова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 33-38. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-33-38.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45349-
dc.description.abstractУчебная автономия выступает актуальной и значимой проблемой современного педагогического знания, высокий уровень активизации самостоятельного обучения гарантирует непрерывное развитие когнитивного мышления курсантов и учебной деятельности, освоение и транслирование инновационного педагогического опыта, повышение качества образования. В статье рассмотрено содержание мотивационного, метакогнитив- ного, деятельностного и рефлексивного компонентов учебной автономии курсантов. Представлена общая характеристика кластеров компетенций в составе учебной автономии, показан фрагмент компетентностного профиля учебной автономии курсанта как субъекта учебной деятельности.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleКомпетентностный профиль учебной автономии курсантов –будущих сотрудников органов внутренних делru_RU
dc.title.alternativeCompetence Profile of Learner Autonomy of Cadets – Future Officers of Internal Affairs Agenciesru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage33-38ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-41-1-33-38
local.description.annotationLearner autonomy is an actual and significant problem of modern pedagogical knowledge, high level of activation of independent learning guarantees continuous development of cadets' cognitive thinking and learning activity, mastering and broadcasting of innovative pedagogical experience, improvement of education quality. The article considers the content of motivational, metacognitive, activity and reflexive components of cadets' learner autonomy. The general characteristic of clusters of competences in the composition of cadets' learner autonomy is presented, the fragment of competence profile of cadets' learner autonomy as a subject of learning activity are described.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
33-38.pdf190.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.