Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45350
Title: | Реализация воспитания социально-личностных компетенций в процессе факультативных занятий |
Authors: | Вашкевич, К. С. Vashkevich, K. |
Other Titles: | The Implementation of the Education of Social and Personal Competencies in the Process of Elective Classes |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Вашкевич, К. С. Реализация воспитания социально-личностных компетенций в процессе факультативных занятий / К. С. Вашкевич // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 39-42. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-39-42. |
Abstract: | Анализируются формы воспитания специализированных социально-личностных компетенций у студен- тов в процессе факультативной учебной дисциплины. Рассматривается использование возможностей социаль- ных медийных ресурсов для внедрения информационно-коммуникационных технологий в образовательный про- цесс. Для улучшения эмоционального благополучия как эмоциональной компетенции, являющейся частью и отражающей межличностную коммуникацию студентов, предлагаются средства реализации воспитания специализированных компетенций. |
metadata.local.description.annotation: | The article analyzes the forms of education of specialized socio-personal competencies among students in the process of elective academic discipline. The author considers the use of the possibilities of social media resources for the introduction of information and communication technologies in the educational process. To improve emotional wellbeing, as an emotional competence that is part of and reflects the interpersonal communication of students, the means of implementing the education of specialized competencies are offered. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/45350 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2024-41-1-39-42 |
Appears in Collections: | 2024, № 1 (41) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.