Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46356
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСазонова, А. В.ru_RU
dc.contributor.authorSazonova, А.en_EN
dc.date.accessioned2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.available2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationСазонова, А. В. Педагогические условия формирования личностно-ориентированного подхода при отборе спортсменов (на примере настольного тенниса) / А. В. Сазонова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 57-60. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-57-60.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/46356-
dc.description.abstractОдной из важнейших составляющих системы многолетней спортивной подготовки является отбор наиболее способных спортсменов, обладающих потенциалом для достижения высоких результатов. С изменением демографического положения, высокой учебной нагрузкой на детей, ранней специализацией во многих видах спорта и возросшим уровнем спортивных результатов в целом изменяются концептуальные положения спортивного отбора, смещая акцент с обеспечения массовости занимающихся на начальном этапе в сторону повышения качества содержания и организации мероприятий отбора на всех этапах спортивной подготовки. В статье рассматриваются основные закономерности и принципы построения системы отбора в спорте, раскрыты характерные особенности отбора детей на примере настольного тенниса.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleПедагогические условия формирования личностно-ориентированного подхода при отборе спортсменов (на примере настольного тенниса)ru_RU
dc.title.alternativePedagogical Conditions for the Formation of a Personally-Oriented Approach in the Selection of Athletes (Using Table Tennis as an Example)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage57-60ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-42-2-57-60
local.description.annotationOne of the most important components of a multi-year sports training system is the selection of the most capable athletes with the potential to achieve high performance. With changing demographics, high academic load on children, early specialization in many sports and increased level of sports results in general, the conceptual provisions of sports selection are changing, shifting the emphasis from ensuring the mass participation of students at the initial stage to improving the quality of the content and organization of selection activities at all stages of sports training. In the article the basic regularities and principles of building the system of selection in sport are considered, the characteristic features of selection of children on the example of table tennis are revealed.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
57-60.pdf230.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.