Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46534
Title: Стейкхолдеры результатов внутреннего аудита: идентификация, состав, классификация и управление
Authors: Данилкова, С. А.
Danilkova, S.
Other Titles: Stakeholders of the Internal Audit Results: Identification, Composition, Classification and Management
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Данилкова, С. А. Стейкхолдеры результатов внутреннего аудита: идентификация, состав, классификация и управление / С. А. Данилкова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2024. - № 4(69). - С. 12-16. - DOI: 10.52928/2070-1632-2024-69-4-12-16
Abstract: В статье рассмотрены вопросы изменения информационных потребностей различных групп пользовате-лей информации о деятельности субъекта хозяйствования, автором идентифицированы стейкхолдеры резуль-татов внутреннего аудита исходя из его исторического опыта становления и развития, на основе научных пуб-ликаций отечественных и зарубежных ученых установлены подходы к определению основных пользователей ре-зультатов внутреннего аудита, автором приведен перечень стейкхолдеров и их классификация, указаны пре-имущества и недостатки основных моделей взаимодействия со стейкхолдерами, даны практические рекомен-дации по выстраиванию стратегии взаимодействия с различными группами стейкхолдеров.
metadata.local.description.annotation: The article examines the issues of changing the information needs of various groups of users of information on the activities of a business entity, the author identifies stakeholders of the results of internal audit based on its historical experience of formation and development, based on scientific publications of domestic and foreign scientists, approaches to identifying the main users of the results of internal audit are established, the author provides a list of stakeholders and their classification, indicates the advantages and disadvantages of the main models of interaction with stakeholders, and gives practical recommendations for building a strategy for interaction with various groups of stakeholders.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/46534
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1632-2024-69-4-12-16
Appears in Collections:2024, № 4 (69)

Files in This Item:
File SizeFormat 
12-16.pdf504.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.