Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48002
Title: Ценностные ориентации учащихся специальности «сестринское дело» и медицинских сестер учреждений здравоохранения
Authors: Каленчук, Л. Н.
Харазян, Л. Г.
Kalenchuk, L.
Kharazian, L.
Other Titles: Value Orientations of Students of the Specialty “Nursing” and Nurses of Healthcare Institutions
Issue Date: 2025
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Каленчук, Л. Н. Ценностные ориентации учащихся специальности «сестринское дело» и медицинских сестер учреждений здравоохранения / Л. Н. Каленчук, Л. Г. Харазян // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 90-93. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-90-93.
Abstract: Представлено исследование ценностных ориентаций учащихся (n = 253) специальности «Сестринское дело» учреждения образования «Мозырский государственный медицинский колледж» и медицинских сестер (n = 345), работающих в различных типах учреждений здравоохранения Республики Беларусь. Как показал проведенный анкетный опрос, наибольшими ценностями для учащихся медицинского колледжа выступают ценности высшего порядка, а также ценности содержания деятельности, для медицинских сестер – ценности содержания деятельности и условий труда. В меньшей степени для обеих групп выражены ценности самовыражения и статуса профессии.
metadata.local.description.annotation: The article presents a study of the value orientations of students of the specialty “Nursing” of the educational institution “Mozyr State Medical College” (n = 253) and nurses working in various types of healthcare institutions in the Republic of Belarus (n = 345). In the course of the questionnaire survey, the highest values for medical college students are the values of higher education, as well as the values of the content of activity, in turn, the values of the content of activity and working conditions are important for nurses. To a lesser extent, the values of self-expression and profession status are expressed for both groups.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/48002
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2025-43-1-90-93
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
90-93.pdf165.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.