Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48004
Title: | Взаимосвязь расстройства пищевого поведения и типа привязанности у студентов |
Authors: | Остапчук, С. В. Гугнина, Я. А. Astapchuk, S. Huhnina, Y. |
Other Titles: | The Relationship Between Eating Disorders and Attachment Style in Students |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Остапчук, С. В. Взаимосвязь расстройства пищевого поведения и типа привязанности у студентов / С. В. Остапчук, Я. А. Гугнина // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 98-100. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-98-100. |
Abstract: | Представлены результаты изучения различных типов привязанности и их взаимосвязи с расстройством пищевого поведения у студентов. Установлено, что большинство студентов характеризуются низким уровнем вероятности наличия расстройства пищевого поведения, а также преобладанием надежного типа привязанности в процентном соотношении от числа всех испытуемых. Исследование не подтвердило значимую взаимосвязь расстройства пищевого поведения и типа привязанности. |
metadata.local.description.annotation: | The article presents the results of a study of various attachment styles and their relationship with eating disorders in students. Analyzing the data, it was found that the most students were characterized by a low level of probability of having eating disorders, as well as a predominance of a secure attachment style. The study did not confirm a significant relationship between eating disorders and attachment style. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/48004 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-98-100 |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
98-100.pdf | 246.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.