Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhodoskin, D.ru_RU
dc.contributor.authorDavhulevich, V.ru_RU
dc.contributor.authorMorozova, A.ru_RU
dc.contributor.authorХодоскин, Д. П.en_EN
dc.contributor.authorДовгулевич, О. А.en_EN
dc.contributor.authorМорозова, А. В.en_EN
dc.date.accessioned2025-10-29T11:35:55Z-
dc.date.available2025-10-29T11:35:55Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationKhodoskin, D. Topographic Analysis of Accidents in Minsk in Terms of Road Traffic Accidents Involving Route Vehicles / D. Khodoskin, V. Davhulevich, A. Morozova // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2025. - № 2(52). - С. 66-71. – DOI 10.52928/2070-1616-2025-52-2-66-71.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/48348-
dc.description.abstractThe relevance of the topic of this article is the identification of places of concentration of road accidents at stopping points (SP) of regular passenger route transport and the development of specific proposals to reduce accidents at them. In addition, the risk of road accidents on the SP of regular passenger route transport is a socially significant problem that needs to be addressed. An increase in traffic intensity, as well as an increase in the number of vehicles on the road network of cities, leads to an increase in the tightness of interaction between road users and the emergence of road conflicts, which result in the occurrence of road accidents, while a considerable part of which falls on road accidents involving passenger transport.ru_RU
dc.language.isoenru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleTopographic Analysis of Accidents in Minsk in Terms of Road Traffic Accidents Involving Route Vehiclesru_RU
dc.title.alternativeТопографический анализ аварийности в г. Минске в разрезе дорожно-транспортной аварийности с участием маршрутных транспортных средствru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1616-2025-52-2-66-71
local.description.annotationАктуальность темы данной статьи состоит в выявлении очагов аварийности на остановочных пунк- тах (ОП) маршрутного пассажирского транспорта регулярного сообщения и выработка конкретных пред- ложений по снижению аварийности на них. Кроме того, риск дорожно-транспортных происшествий на ОП маршрутного пассажирского транспорта является социально значимой проблемой, требующей решения. Рост интенсивности дорожного движения, а также увеличение численности транспортных средств на улич- но-дорожной сети городов приводит к повышению тесноты взаимодействия участников дорожного движе- ния и возникновению дорожных конфликтов, следствием которых является возникновение дорожно- транспортных происшествий, при этом немалая часть из которых приходится на дорожно-транспортные происшествия с участием пассажирского транспорта.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 2 (52)

Files in This Item:
File SizeFormat 
66-71.pdf636.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.