Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48663
Title: Актуальные проблемы правовой охраны мультимедийных произведений
Authors: Савицкая, К. Д.
Savitskaya, K.
Other Titles: Current Issues of Legal Protection of Multimedia Works
Issue Date: 2025
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Савицкая, К. Д. Актуальные проблемы правовой охраны мультимедийных произведений / К. Д. Савицкая // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2025. - № 3(72). - С. 95-99. - DOI: 10.52928/2070-1632-2025-72-3-95-99
Abstract: В статье обобщены теоретические и практические знания о правовой природе мультимедийного произведения как объекта авторского права и выработаны на этой основе теоретические выводы и конкретные предложения по совершенствованию правовой охраны мультимедийных произведений. На основе анализа доктринальных источников выделены признаки мультимедийного произведения. С учетом выделенных признаков, проведено отграничение мультимедийного произведения от базы данных, компьютерной программы, аудиовизуального и составного произведения. Рассмотрена возможность правовой охраны в качестве мультимедийного произведения видеоигр, виртуальных музеев, онлайн-курсов. Предложено авторское определение понятий «мультимедийное произведение», «видеоигра», «виртуальный музей», «онлайн-курс».
metadata.local.description.annotation: The article summarizes theoretical and practical knowledge about the legal nature of a multimedia work as an object of copyright and develops theoretical conclusions and specific proposals for improving the legal protection of multimedia works on this basis. Based on the analysis of doctrinal sources, the characteristics of a multimedia work are identified. Taking into account the identified characteristics, a distinction is made between a multimedia work and a database, a computer program, an audiovisual and a composite work. The possibility of legal protection of video games, virtual museums, and online courses as a multimedia work is considered. The author's definition of the concepts of a multimedia work, a video game, a virtual museum, and an online course is proposed.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/48663
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1632-2025-72-3-95-99
Appears in Collections:2025, № 3 (72)

Files in This Item:
File SizeFormat 
95-99.pdf828.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.