Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/49130| Title: | Narrative diversity in m. Borden’s book ‘the forbidden zone’ |
| Authors: | Tratsiak, Z. |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
| Citation: | Tratsiak, Z. Narrative diversity in m. Borden’s book ‘the forbidden zone’ / Z. Tratsiak // Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы : электрон. сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф., Полоцк, 4 апр. 2025 г. / Полоц. гос. ун-т имени Евфросинии Полоцкой. – Новополоцк, 2025. – С. 190-194. |
| Abstract: | The article covers the experimental narrative nature of documentaryfictional collection of short stories and poems in prose “The Forbidden Zone” by M. Borden. The artistic unity is reached not only by the common theme related to World War I (transformation of soldier and civilian identity under the traumatizing influence of hospital existence) but also by the use of different montage techniques and free associations, repetition of key motifs (hospital as battlefield or prison, operation room as a production line). |
| metadata.local.description.annotation: | В статье рассматривается экспериментальный характер повествования в документально-художественном сборнике рассказов и стихотворений в прозе М. Борден «Запретная зона». Художественное единство достигается не только благодаря общей теме, связанной с Первой мировой войной (трансформация самоидентичности солдата или гражданского населения под влиянием травмирующего госпитального существования), но и в связи с использованием различных приемов: монтажа и свободных ассоциаций, повторением ключевых мотивов (госпиталь как поле боя или тюрьма, операционная как производственный конвейер). |
| URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/49130 |
| metadata.dc.rights: | open access |
| Appears in Collections: | Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы. 2025 |
Files in This Item:
| File | Size | Format | |
|---|---|---|---|
| 190-194.pdf | 748.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.